رییس مجمع نمایندگان فارس مطرح کرد:

تحول بزرگ در صنعت فارس با ایجاد یک خط پروپیلن

بامدادخبر–موافقت دولت با ایجاد یک خط پروپیلن در استان . به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر  رییس مجمع نمایندگان استان فارس در جمع خبرنگاران گفت ؛ از موافقت دولت با ایجاد یک خط پروپیلن در استان خبر داد و گفت: با ایجاد این خط می توان حداقل ۵۰۰واحد صنعتی ایجاد کرد. ابراهیم عزیزی در […]

بامدادخبرموافقت دولت با ایجاد یک خط پروپیلن در استان .
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر  رییس مجمع نمایندگان استان فارس در جمع خبرنگاران گفت ؛ از موافقت دولت با ایجاد یک خط پروپیلن در استان خبر داد و گفت: با ایجاد این خط می توان حداقل ۵۰۰واحد صنعتی ایجاد کرد.
ابراهیم عزیزی در این رابطه اظهار داشت: خط پروپیلن به لحاظ صنعتی دارای اهمیت فوق العاده ای است و می تواند صنعت استان فارس را متحول کند.
او از پیگیری مجمع نمایندگان فارس برای ایجاد این خط در فارس خبر داد و گفت: با تلاش و پیگیری مستمر، ایجاد این خط در استان فارس به تصویب هیات دولت رسید.
نماینده شیراز و زرقان در مجلس خاطرنشان کرد: اهمیت این خط برای استان فارس از آنجاست که اولا در سراسر کشور تنها در استان های فارس و کرمانشاه ایجاد خواهد شد ثانیا با ایجاد آن حداقل ۵۰۰واحد صنعتی را در شاخه های گوناگون و صنایع مختلف، می توان فعال کرد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: برای صنعتی شدن استان فارس ایجاد این خط پروپیلن می تواند تحولی بزرگ در صنعت استان ایجاد کند.
بنا به گفته عزیزی قرار است این خط پروپیلن از عسلویه به استان فارس کشیده شود.
رییس مجمع نمایندگان استان فارس در عین حال به موضوع خط انتقال آب از دریا به استان نیز اشاره کرد و گفت: این پروژه بزرگ نیز در کنار ایجاد خط پروپیلن از اهمیت بسزایی برخوردار است چراکه صنعت در ابتدا نیاز به منابع آب دارد.
عزیزی افزود: استان فارس به لحاظ منابع آبی در شرایط مناسبی نیست و اگر فکری اساسی برای آینده نکنیم با بحرانی بزرگ در این حوزه مواجه خواهیم شد.
او تاکید کرد: انتظار ما این است که مسوولان دستگاهها وصنعتگران و سرمایه گذاران استان فارس نسبت به اهمیت پروژه انتقال آب و تاثیری که بر آینده استان خواهد داشت، حساسیت داشته و احساس مسوولیت کنند تا بتوانیم این پروژه های بزرگ و محرک را به سرانجام برسانیم.
او همچنین گفت: در کنار ابرپروژه های پروپیلن و انتقال آب، ایجاد خط های ریلی نیز بسیار مهم و ضروری است چراکه محصولات تولید شده باید با ایجاد این خط ها از استان به نقاط دیگر صادر شود.
عزیزی گفت: در این حوزه نیز ایجاد راه آهن شیراز، بوشهر، شیراز، گلگهر و شیراز به خراسانات نیز دنبال شده که برخی فازها به مناقصه رفته تا پازل صنعتی شدن استان تکمیل شود.
عزیزی در پایان نیز بیان کرد: برای پیشرفت و توسعه استان فارس باید نگاه بلند داشت و همت والا و از نگاه های سطحی و پیش پا افتاده و سیاسی کاری های بیمارگونه پرهیز کرد تا با هم افزایی، هوشمندی و عقلانیت این توسعه همه جانبه را تسریع کرد.
لازم به ذکر است پلی‌پروپیلن یک پلیمر ترموپلاست می‌باشد که در یک بازه گسترده از کاربردها شامل فیلم و ورق، قالب‌گیری دمشی، قالب‌گیری تزریقی، بسته‌ بندی غذایی، نساجی، تجهیزات آزمایشگاهی و پزشکی، لوله، کاربردهای صنعتی و ساختمانی و اجزاء خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر این، پلیمر تولید شده از منومر پروپیلن به طور معمول در برابر حلال‌های شیمیایی، بازها و اسیدها مقاوم می‌باشد. کد مشخصه این پلیمر می‌باشد.