رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز:

تامین، راه اندازی و نصب تجهیزات در خط دو مترو آغاز شده است

بامدادخبر – رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز در خصوص وضعیت تداوم پروژه خط دوم مترو، با اشاره به اینکه پارسال تونل‌های مورد نیاز برای راه اندازی فاز یک خط ۲ حفاری شده است، گفت: ساخت ایستگاه‌ها نیز آغاز شده است و اجرای آن‌ها روند مناسبی دارد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد […]

بامدادخبررئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز در خصوص وضعیت تداوم پروژه خط دوم مترو، با اشاره به اینکه پارسال تونل‌های مورد نیاز برای راه اندازی فاز یک خط ۲ حفاری شده است، گفت: ساخت ایستگاه‌ها نیز آغاز شده است و اجرای آن‌ها روند مناسبی دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر  ،حسن مرادی با بیان اینکه تامین، راه اندازی و نصب تجهیزات نیز در این خط آغاز شده است، ادامه داد: طبق برنامه ریزی قرار بود در تابستان امسال فاز نخست خط ۲ از ایستگاه قهرمانان واقع در شهرک میانرود تا ایستگاه امام حسین (ع) به بهره برداری برسد، اما مشکلاتی مانند تامین منابع مالی، تحریم ها، فراگیر شدن کرونا و تشدید آن در چند موج متوالی، پروژه را با تاخیر مواجه کرد.
او با تاکید بر اینکه فاز یک این خط قابلیت راه اندازی در سال جدید، اضافه کرد: از ایستگاه قهرمانان تا ایستگاه امیر کبیر ریل گذاری شده و اجرای شبکه برق بالا سری این مسیر نیزدر دست اقدام است.
مرادی با بیان اینکه ساخت سازه ایستگاه قهرمانان به پایان رسیده و در مرحله نازک کاری است، گفت: سازه ایستگاه عادل آباد نیز تقریبا به اتمام رسیده و سازه ایستگاه‌های دولت، رحمت، امیر کبیر و استقلال نیز در حال اجرا است.
او افزود: سازه ایستگاه امام حسین (ع) امسال به مرحله‌ای می‌رسد که شرایط را برای بهره برداری از فاز یک خط ۲ میسر خواهد کرد.
رئیس سازمان حمل ونقل ریلی شهرداری شیراز، ایمنی مسافران را در راه اندازی و بهره برداری از خطوط مترو به عنوان مهم‌ترین اصل دانست و گفت: برای بهره برداری بنا به شرایط و حفظ الزامات فنی و ایمنی از دو تا چند ایستگاه ممکن است در یک خط مترو مورد استفاده قرار بگیرند.
مرادی با اشاره به اینکه در خط یک مترو شیراز نیز برخی از سیستم‌ها و ایستگاه‌ها در زمان راه اندازی به بهره برداری نرسیده بود، اضافه کرد: خط یک به مرور زمان و در چند مرحله تکمیل شده که این روند تا امروز نیز ادامه دارد.
خط دوم قطار شهری شیراز، حد فاصل شهرک میانرود در جنوب و میدان گلستان در شمال شیراز را طی خواهد کرد و میدان امام حسین (ع) در مرکز این کلانشهر، محل تلاقی‌اش با خط یک است.