فرماندار شیراز در نشست شورای اداری شهرستان مطرح کرد:

انتخابات؛ ابزار مشارکت سیاسی مردم در حاکمیت است

بامدادخبر– فرماندار شیراز در نشست شورای اداری شهرستان گفت: در شعار محوری استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی که یکی از افتخارات و مبانی انقلاب اسلامی است، تحقق جمهوریت از طریق انتخابات و حق تعیین سرنوشت توسط آحاد جامعه پیش‌بینی شده است و در قانون اساسی نیز آمده است که اداره امور کشور به اتکای آرای […]

بامدادخبر– فرماندار شیراز در نشست شورای اداری شهرستان گفت: در شعار محوری استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی که یکی از افتخارات و مبانی انقلاب اسلامی است، تحقق جمهوریت از طریق انتخابات و حق تعیین سرنوشت توسط آحاد جامعه پیش‌بینی شده است و در قانون اساسی نیز آمده است که اداره امور کشور به اتکای آرای عمومی و ابزار مشارکت سیاسی مردم در حاکمیت است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر ، محمدرضا امیری در نشست شورای اداری این شهرستان در جمع مدیران، روسا و سرپرستان دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی و حاکمیتی و اعضای شورای تامین این شهرستان، ضمن گرامیداشت مناسبت های ویژه این ایام یادآور شد: انتخابات یکی از افتخارات جمهوری اسلامی است.
رئیس شورای اداری شهرستان شیراز با بیان اهمیت و ضرورت مشارکت در انتخابات تصریح کرد: میزان مشارکت مردم در انتخابات، حاصل عوامل و متغیرهای متعددی از جمله فضای سیاسی و اجتماعی کشور، میزان امیدواری مردم به انجام تغییرات، وجود تنوع افراد و جریانات سیاسی و شکل‌گیری رقابتی معنادار بین آنها و به ویژه میزان اعتماد مردم به سلامت برگزاری انتخابات، بستگی دارد، ولیکن انتظار می رود مدیران دستگاه های دولتی و عمومی که از بودجه عمومی دولت بهره می‌برند نیز نقش خود را برای ایجاد شود و نشاط سیاسی و جلب مشارکت عمومی ایفا نمایند. بدیهی است این امر در دستگاه‌هایی که جایگاه و نقش موثر در امور اجتماعی دارند، پر رنگ تر و خاص تر جلوه می کند.

رئیس شورای اداری شهرستان خواهان تنظیم، ارائه و اجرای برنامه هایی در این زمینه از سوی دستگاه‌های دولتی برای گروه‌های ارجح و تشکل های غیر دولتی شد.
رئیس ستاد انتخابات شهرستان شیراز در ادامه به بیان گزارشی از اقدامات انجام شده به منظور اجرای دو انتخابات پیش رو پرداخت و اظهار داشت: شیراز به عنوان شهرستان مرکزی استان و یکی از ۸ کلانشهر مهم کشور که بخش عظیمی از جمعیت استان را در خود جای داده است، دارای انتخاباتی بسیار پرحجم و پرکار است که در ستاد انتخابات شهرستان شیراز از ماهها قبل تدبیر و برنامه‌ریزی شده و در حال اجراست.
وی ضمن تقدیر از زحمات همه دست اندرکاران از جمله هیئت های اجرایی، نظارت، دستگاه‌های امنیتی عضو شورای تامین و هیئت های بازرسی و اعضای ستاد و مسئولین مراکز و مناطق که در این برنامه‌ها به نحو مطلوبی همکاری داشته‌اند، خاطرنشان کرد: با استناد به ماده ۲۱ قانون انتخابات ریاست‌جمهوری و ماده ۷۱ قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، بر لزوم تعامل و همکاری همه جانبه دستگاه‌های اجرایی با مجری انتخابات تاکید شده است.
نماینده عالی دولت در شهرستان شیراز به ممنوعیت بکارگیری امکانات دولتی و عمومی برای تبلیغ له و یا علیه نامزدهای انتخاباتی نیز اشاره و تاکیدکرد: فعالیت ادارات و نهادها برای افزایش مشارکت، آری؛ اما تبلیغ برای نامزدها، خیر؛ هرگونه اقدام شبهه دار در این راستا جرم به شمار رفته و قابل پیگرد است.
فرماندار شیراز در بخش دیگری از سخنان خود به بیان اهمیت خدمت به مردم و پیگیری سایر مسائل و ماموریت‌های ادارات و دستگاهها پرداخت و اظهار داشت: اگرچه انتخابات مهم است، اما پرداختن به موضوع انتخابات نباید خللی در ارائه خدمات به مردم وارد سازد و موجب غفلت از پیگیری و تکمیل پروژه های عمرانی و اقتصادی شود. وی بر ضرورت پیگیری مدیران برای تکمیل پروژه های نیمه تمام اقتصادی و عمرانی با پیشرفت فیزیکی بالا تاکید کرد.

شایان ذکر است در این جلسه سرهنگ جمالی جانشین فرماندهی قرارگاه اجتماعی و امنیتی سپاه فجر فارس،
سرهنگ شجاعی، فرمانده انتظامی شهرستان شیراز
و شرافت، نماینده اداره کل اطلاعات فارس طی سخنانی به ضرورت توجه به امور حفاظتی و امنیتی و همکاری با مجریان انتخابات پرداختند.
در پایان شورای اداری شهرستان شیراز، سروان پاسدار افراسیابی به عنوان فرمانده حوزه مقاومت بسیج ادارات ثامن الائمه علیه السلام شهرستان شیراز معرفی و منصوب شد و سرگرد پاسدار حسن کاشف فرمانده پیشین این پایگاه با اهدای لوح، تقدیر و تکریم شد.

انتخابات ابزار تحقق مردم سالاری دینی و جمهوریت نظام است