معاون اقتصادی وزیر امورخارجه مطرح کرد

احتمال تغییر نام دستگاه دیپلماسی کشور به “وزارت امورخارجه و تجارت خارجی”

بامدادخبر– معاون اقتصادی وزارت امورخارجه گفت: تمایل داریم “وزارت امورخارجه و تجارت خارجی” داشته باشیم و در این صورت، حتما باید چارت این وزارتخانه تغییر کند و خیلی قوی‌تر شود. غلام رضا انصاری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه  ، در خصوص تغییر نام وزارت خارجه، اظهار داشت: دکتر قالیباف رئیس قوه مقننه در صحن علنی […]

بامدادخبر– معاون اقتصادی وزارت امورخارجه گفت: تمایل داریم “وزارت امورخارجه و تجارت خارجی” داشته باشیم و در این صورت، حتما باید چارت این وزارتخانه تغییر کند و خیلی قوی‌تر شود.

غلام رضا انصاری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه  ، در خصوص تغییر نام وزارت خارجه، اظهار داشت: دکتر قالیباف رئیس قوه مقننه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی موضوع افزودن تجارت بین‌الملل به نام وزارت امورخارجه را مطرح کردند که البته این موضوع، خواسته وزارت‌خارجه نیز ‌هست.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه بیان کرد: ما تمایل داریم وزارت امورخارجه و تجارت خارجی داشته باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که تغییرات در ساختار وزارت خارجه نیاز به قانون دارد یا خیر، افزود: کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به وزارت خارجه اعلام کرده که با همکاری یکدیگر روی این موضوع کار می‌کنیم.

انصاری در پاسخ به این سوال که آیا دولت در این زمینه لایحه‌ای به مجلس ارائه می‌دهد، ادامه داد: وزارت امورخارجه مقدمات را فراهم می‌کند و سپس بررسی می‌کنیم تا مشخص شود چه اقداماتی را باید برای ایجاد وزارت امور خارجه و تجارت خارجی انجام دهیم.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه گفت: در صورت ایجاد تغییرات در وزارتخارجه، حتما باید چارت این وزارتخانه تغییر کند و خیلی قوی‌تر شود.

 دکتر محمدباقر قالیباف در نشست علنی (یکشنبه، ۱۵ تیرماه) مجلس شورای اسلامی خطاب به محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، گفت: توقع بنده این بود که وزارت امور خارجه به وزارت امور خارجه و تجارت بین الملل تبدیل شود چراکه امروز جنگ ما اقتصادی است و در حوزه مسائل ارزی با وجود تمام سختی ها انتظار می‌رود وزارت امور خارجه شرایطی را فراهم کند که اگر نتوانستیم به دلیل مشکلات ناشی از برجام سرمایه گذار خارجی وارد کشور کنیم، به گونه‌ای اقدام شود که پول مردم که نزد برخی کشورها باقی مانده که سالیان سال در این کشور معاملات اقتصادی را تجارت می‌کردند در این شرایط سخت ارزی انتقال ارز را به کشور با تلاش مضاعف انجام دهد./