آغاز رویدادهای نکوداشت روز قلم با رونمایی از پوستر نخستین جایزه ادبی ساهر

بامداد خبر:آیین نکوداشت روز قلم و رونمایی از پوستر نخستین جایزه ادبی ساهر، با حضور حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و وحید نمازی، مدیر حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس در سالن غزل تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر،حمیدرضا قانعی […]

بامداد خبر:آیین نکوداشت روز قلم و رونمایی از پوستر نخستین جایزه ادبی ساهر، با حضور حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و وحید نمازی، مدیر حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس در سالن غزل تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر،حمیدرضا قانعی در این آیین با ارزشمند شمردن همه پویش‌های فرهنگی و هنری، هنر استراتژیک انقلاب اسلامی را ادبیات و قلم دانست و گفت: اگر موتور پیشران کشور را فرهنگ و هنر بدانیم، موتور پیشران فرهنگ و هنر نیز نویسندگی و کتاب است.
دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی داعیه فرهنگ دارد، افزود: کم‌توجهی مدیران فرهنگی زمینه‌ساز فراموشی تاریخی، پیرامون حوزه قلم است که تاوان آن را آیندگان هم خواهند داد؛ زیرا با نسلی بیگانه از کتاب و اهل رخدادهای «بزن در رو» فضای مجازی روبرو هستیم.
وی با اشاره به این که امروز پیچیدگی‌ها فرهنگی ویژه‌ای را می‌بینم، ادامه داد: بسیاری از تصمیم‌هایی که در فرهنگ و هنر گرفته می‌شود، فرهنگی نیست و نیاز است تا فرهنگ‌وران در راس قرار گیرند و فرهنگ را راهبری کنند.
وحید نمازی هم روز قلم را روز بزرگداشت فرهنگ و هنر دانست و ویژگی برجسته قلم را مانایی آن خواهند و گفت: بزرگی و ارزشمندی قلم را می‌توان اینگونه دانست که هر تمدنی، از قلم برآمده است.
وی با اشاره به اینکه قلم نقطه زاینده فرهنگ، هنر و تمدن است و به رشد و پیشرفت کمک می‌کند، افزود: ژرفای اندیشه و گفتمان از قلم است؛ چرا که بیان قلم از بیان کلام موثرتر است است.
گفتنی است در پایان این آیین از پوستر نخستین جایزه ادبی ساهر، کاری از سعید کریمی، رونمایی شد.