عملیات ۱۲۵ برای نجات کوهنورد میانسال

بامداد خبر: نجات شهروند گرفتار در ارتفاعات جاده کمربندی جوادیه خبر داد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، براساس گزارش این حادثه: حوالی ساعت ۹:۴۸ صبح امروز دهم تیر ماه در پی تماس کوهپیمایی با سامانه ۱۲۵ و اعلام گرفتار شدن در ارتفاعات و عدم توانایی طی کردن ادامه مسیر، ستاد فرماندهی گروه امدادونجات مستقر […]

بامداد خبر: نجات شهروند گرفتار در ارتفاعات جاده کمربندی جوادیه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، براساس گزارش این حادثه: حوالی ساعت ۹:۴۸ صبح امروز دهم تیر ماه در پی تماس کوهپیمایی با سامانه ۱۲۵ و اعلام گرفتار شدن در ارتفاعات و عدم توانایی طی کردن ادامه مسیر، ستاد فرماندهی گروه امدادونجات مستقر در ایستگاه ۱۵ را به محل حادثه در ارتفاعات حاشیه کمربندی جوادیه اعزام کرد.

پس از رسیدن آتش نشانان به موقعیت مکانی مورد نظر مشاهده شد کوهپیما حدودا ۵۰ ساله به دلیل ضعف جسمانی در وضعیت خطرناکی قرار گرفته و قادر به ادامه مسیر نبود.

آتش‌نشانان برای نجات این فرد وارد عمل شده و پس از احیا و بهبود وضعیت جسمانی وی، فرد را به سلامت به سطح زمین منتقل کردند.

در همین راستا به شهروندان توصیه می شود:‌ برای رفتن به کوهنوردی و یا طبیعت گردی باید از کمک افراد باتجربه در کوهنوردی استفاده کرد. کمک افرادی که در این زمینه تجربه کافی دارند، می تواند در مواقع بحرانی جان افراد را نجات دهد.

توجه داشته باشید که پیش از آغاز یک مسیر بهتر است چند نفر از افرادی که در مسیر حضور ندارند، در جریان برنامه کوهنورد قرار گیرند تا در صورت گم شدن فرد، اطلاعاتی از محدوده تردد او وجود داشته باشد.

همچنین بازگشت از کوه و حتی صعود را نباید در ساعات تاریکی انجام داد و افرادی که به کوه می‌روند لازم است که حتما زمان بازگشت خود را مدیریت کنند تا با تاریکی هوا همزمان نشود.