قنات مجد آباد کوارمرمت شد

بامداد خبر:مدیرجهادکشاورزی شهرستان کوار از پایان عملیات اجرایی مرمت و بازسازی قنات مجد آباد روستای هکوان دهستان فرمشکان خبرداد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر ،عبدالرسول جوکار گفت: به منظور احیا و مرمت این قنات ۲میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات خشکسالی ملی در قالب اسنادخزانه سه ساله تاًمین و پرداخت شده است. او با […]

بامداد خبر:مدیرجهادکشاورزی شهرستان کوار از پایان عملیات اجرایی مرمت و بازسازی قنات مجد آباد روستای هکوان دهستان فرمشکان خبرداد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر ،عبدالرسول جوکار گفت: به منظور احیا و مرمت این قنات ۲میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات خشکسالی ملی در قالب اسنادخزانه سه ساله تاًمین و پرداخت شده است.
او با بیان اینکه قنات مذکور با طول هزار متر دارای دو شاخه فرعی در بخش مرکزی، دهستان فرمشکان و روستای هکوان واقع می باشدکه پس از عملیات مرمت و بازسازی آبدهی آن از ۵ لیتر بر ثانیه به بیش از ۸ لیتر بر ثانیه افزایش یافته است.وی تصریح کرد: تعداد بهره برداران قنات مجدآباد ۱۷۶خانوار بوده و با افزایش آبدهی در سال های ترسالی امکان آبرسانی به حدود ۴۰۰ هکتار از اراضی زیردست و تحت شرب این قنات فراهم گردیده است.
شهرستان کوار بالغ بر ۲۰ رشته قنات دارد که حدود ۱۵رشته آن فعال است و مابقی به دلیل خشکسالی های پی در پی خشک شده است.