گرد و خاک غلیظ دوباره استان مرکزی را فرا می‌گیرد

بامداد خبر:« رضا مرادی» معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی بررسی‌ها حاکی از مهیا شدن شرایط برای خیزش گردوخاک در روز جمعه در کشور عراق و انتقال به کشور ایران است. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، وی بیان کرد: بررسی‌های فعلی حاکی از مهیا شدن مجدد شرایط گردوخاک شدید در […]

بامداد خبر:« رضا مرادی» معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی بررسی‌ها حاکی از مهیا شدن شرایط برای خیزش گردوخاک در روز جمعه در کشور عراق و انتقال به کشور ایران است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، وی بیان کرد: بررسی‌های فعلی حاکی از مهیا شدن مجدد شرایط گردوخاک شدید در کشور عراق در روز دوشنبه هفته آتی است که در صورت عدم تغییر در الگوی نقشه‌ها موجب ورود گردوخاک شدید به کشور می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: در ساعات بعدازظهر روزهای جمعه و شنبه سرعت وزش باد در استان نسبتا شدید است و در برخی از نقاط به طور لحظه‌ای از ۵۰ کیلومتر بر ساعت فراتر می‌رود.

مرادی عنوان کرد: شازند با کمینه دمای هفت و سه دهم درجه سانتیگراد بالای صفری خنک‌ترین و ساوه با بیشینه دمای ۳۰ و ۹ دهم درجه سانتیگراد بالای صفر، گرمترین شهر استان مرکزی در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.بیش از ۲۰۰ میلیمتر بارندگی در سال زراعی جاری ( اول مهرماه پارسال) تاکنون در استان مرکزی به ثبت رسیده است.