اعلام برنامه های هفته سلامت ،با شعار (سلامت ما،سلامت سیاره ما)

لزوم  هوشیاری جامعه در مواجهه با بیماری های غیر واگیر

بامداد خبر:دکتر سید وحید حسینی،ریاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز در جلسه نشست خبری اعلام برنامه های هفته سلامت در سال ۱۴۰۱ که با شعار سلامت ما ،سلامت سیاره ما  از ۱۷ تا ۲۳ اردیبهشت  برگزار می شود با ذکر جایگاه رسانه در تامین سلامت در بهداشت و تحلیل اطلاعات برای یاری رسانی به ارتقاء جایگاه […]

بامداد خبر:دکتر سید وحید حسینی،ریاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز در جلسه نشست خبری اعلام برنامه های هفته سلامت در سال ۱۴۰۱ که با شعار سلامت ما ،سلامت سیاره ما  از ۱۷ تا ۲۳ اردیبهشت  برگزار می شود با ذکر جایگاه رسانه در تامین سلامت در بهداشت و تحلیل اطلاعات برای یاری رسانی به ارتقاء جایگاه بهداشت و سلامت در جامعه ،از لزوم  هوشیاری جامعه در مواجهه با بیماری های غیر واگیر در سایه شیوع بیماری های واگیر دار خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، وی شعار امسال را  نقش مردم ،سمن ها و مسوولین در تحقق عدالت و تعالی نظام سلامت ذکر کرد . ریاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت:در بحث سلامت و بهداشت خواستار همکاری بیشتر در زمینه پایش و حل مشکلات بهداشتی حاشیه شهر ها هستیم ،اکنون پایش ما در روستاها بیشتر از حاشیه شهر است.
این مقام مسوول گفت : قرارگاهی با همکاری دستگاه های  دی ربط جهت برطرف کردن معضلات تشکیل شده است .وی در ادامه با اشاره به اینکه : بیمارستانهای شیراز اکثرا خیر ساز است و پرداخت های درمانی مردم بیش از بیمارستان دولتی و کمتر از خصوصی است ، که با کمک دکتر ایمانیه استاندار محترم برنامه داریم سه بیمارستان را که اولین انها در میانرود با ۳۱۳ تخت  و دیگری در سایت دانشگاه در ورودی صدرا در منطقه شمالغرب شیراز  را شروع کنیم. وی در مورد بیمارستان دولتی شمالغرب شیراز که ۵۰ درصد ان قبلا ساخته شده است گفت:  تا سال آینده این بیمارستان به بهره برداری خواهد رسید.

وی در مورد بیمارستان نمازی ۲ که  با نام  مبارک حصرت محمد با ۱۲۰۰ تخت در زمینی به وسعت ۴۰ هکتار در تقاطع حسینی الهاشمی و کمربندی جانمایی شده  است گفت: امیدواریم این پروژه امسال شروع به ساخت شود. دکتر سید وحید حسینی  همچنین با ذکر اینکه: بعد از انقلاب اگر چه در شیراز بیمارستان دولتی نداشته ایم در شهرستانها تعداد زیادی بیمارستان با کمک مسکن و شهرسازی و دانشگاه علوم پزشکی ساخته شده در بین استانها در جایگاه برتر  هستیم.  وی با تاکید بر این موضوع که ، در شرایط بعد از کرونا باید بر روی آموزشهای تخصصی دانشگاه تمرکز کنیم گفت: با توجه به شعار سال پارک علم و فن آودی و دانشگاهه علوم نوین و مراکز رشد را با زیرساخت دانش بنیان  برنامه ریزی کرده ایم.وی در ادامه این نشست خبری گفت : دستگاههای فنی پیشرفته که در این مراکز ساخته شده پش از ان در انحصار چند کشور بوده که امروز به تولید انبوه رسیده. وی با ارئه آمار واکسیناسیون درصد دوزهای تزریقی را به این شرح اعلام کرد؛دوز اول ۹۳/۵-دوز دوم ۸۸ و دوز سوم۴۹ درصد که اکنون میزان مرگ و میر فارس در کشور در کمترین حد در کشوراست. وی همچنین اشاره کرد که ،در استان شهر قرمز نداریم و اکثرا شهر های ما آبی و زرد هستند.  وی با اشاره به اینکه؛ برای بیماران پر خطر دستور دوز چهارم به شکل اختیاری خواهد بود از متنوع بودن واکسنهای تزریقی خبر داد.