پژمان فر نائب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی:

کام مردم از کوتاهی بانک‌ها در ارائه وام‌های خرد تلخ است

بامداد خبر:نائب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس گفت: متاسفانه کوتاهی و سخت‌گیرهای بانک‌ها در ارائه وام خرد به مردم به شدت طعم شیرین خدمت را به کام مردم تلخ کرده است. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، نصرالله پژمان فر با اشاره به ضرورت ارائه تسهیلات خرد به مردم ازسوی بانک‌ها در […]

بامداد خبر:نائب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس گفت: متاسفانه کوتاهی و سخت‌گیرهای بانک‌ها در ارائه وام خرد به مردم به شدت طعم شیرین خدمت را به کام مردم تلخ کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، نصرالله پژمان فر با اشاره به ضرورت ارائه تسهیلات خرد به مردم ازسوی بانک‌ها در روزهای پایانی سال تاکید کرد و گفت: متاسفانه کوتاهی و سخت‌گیری های بانک‌ها در ارائه وام خرد به مردم به شدت طعم شیرین خدمت را به کام مردم تلخ کرده است در حالی که ارائه چنین خدماتی در مجلس و دولت تصویب می‌شوند تا گره‌گشایی مشکلات مردم باشند اما انقدر به مردم در این مسیر سخت‌گیری می‌شود که آن‌ها اعطای دریافت چنین وام‌هایی را به لقایش می‌بخشند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بانک‌ها در ابتدای سال به یک بهانه از ارائه وام خرد به مردم کوتاهی می‌کنند و در انتهای سال به بهانه‌ای دیگر، افزود: از بانک مرکزی انتظار می‌رود که تکالیف بانک‌ها را به درستی به آن‌ها دیکته کند و یکی از ملاک‌های ارزیابی‌شان کم و کیف انجام همین تکالیف باشد.

وی با بیان اینکه کمیسیون اصل ۹۰ به شکایت‌های مردمی در این رابطه ورود می‌کند، ادامه داد: علاوه‌بر کمیسیون اصل ۹۰، باید دستگاه‌های نظارتی همچون سازمان بازرسی کل کشور نیز به تخلفات بانک‌ها ورود کنند.

نائب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پرونده‌های متعددی از تخلف بانک‌ها در کمیسیون اصل ۹۰ وجود دارد، افزود: به عنوان مثال برخی بانک‌ها وظایف خود را در وصول مطالبات بانکی از افراد به موقع انجام نداده و به نوعی در برخورد با این افراد -که عموما ابربدهکاران بانکی هستند- مماشات کرده‌اند و در حالی برخی بانک‌ها با  ابربدهکاران مماشات می‌کنند که سخت‌گیری‌های بسیاری در حق وام‌گیرنده‌های خرد می‌شود و بانک‌ها طلب خود را از آن‌ها به هر طریقی و بدون ارائه فرصت، وصول می‌کنند.