رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی در جلسه شورای مسکن استان فارس :

بایستی تا پایان دولت سیزدهم ۴ میلیون مسکن ساخته شده تحویل مردم بدهیم

بامداد خبر:جلسه ویژه شورای مسکن استان فارس با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار فارس، مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس، رئیس کمیسیون عمران و همچنین کمیسیون کشاورزی و جمعی دیگر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با هدف اجرایی کردن سیاست‌ها و قوانین جهش تولید مسکن در محل استانداری فارس برگزار شد. به گزارش پایگاه […]

بامداد خبر:جلسه ویژه شورای مسکن استان فارس با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار فارس، مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس، رئیس کمیسیون عمران و همچنین کمیسیون کشاورزی و جمعی دیگر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با هدف اجرایی کردن سیاست‌ها و قوانین جهش تولید مسکن در محل استانداری فارس برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر،رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی در جلسه شورای مسکن استان فارس با تاکید بر اینکه بایستی تا پایان دولت سیزدهم ۴ میلیون مسکن ساخته شده تحویل مردم بدهیم، بیان کرد: ۲۷۰ هزار نفر متقاضی مسکن در استان فارس ثبت‌نام کرده‌اند که انتظار داشتیم حداقل ۶۰ هزار تا از این تعداد تاکنون شروع شده باشد اما متاسفانه این ‌مهم اتفاق نیافتاده و جایگاه استان فارس را در نهضت ملی مسکن در رتبه ۳۰ یا ۳۱ یعنی استان آخر کشور قرار داده است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه برای ساخت مسکن در کشور سه مولفه نیاز مردم، تعهد دولت و قانون نیاز است، افزود: اگر امروز ما نتوانیم مردم را صاحب مسکن کنیم دیگر این فرصت استثنایی برای مردم فراهم نخواهد شد.

جلوگیری از تکرار نشدن اشکالات طرح مسکن مهر، تامین منابع لازم، تسهیل در فرآیند صدور مجوزها، افزایش اعتبارات صندوق ملی مسکن توسط نمایندگان مجلس و همچنین متعهد بودن بانک‌ها از دیگر موارد اشاره شده وزیر راه و شهرسازی در این جلسه بود که رستم قاسمی به آن تاکید کرد.

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس هم در بخشی از این برنامه با تاکید بر اهمیت ساخت مسکن، اظهار داشت: تامین زمین و ایجاد امکانات زیرساختی نظیر آب، برق، گاز و مخابرات در راستای اجرایی شدن طرح نهضت ملی مسکن ملی بسیار اهمیت دارد که بایستی عزم و اراده جدی مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان هر چه زودتر به نتیجه برسد.

ایمانیه گفت: در ساخت مسکن بایستی حتما در ایجاد کاربری‌های خدمات رفاهی نظیر مسجد، مدرسه درمانگاه و … توجه شود و این موضوع از اختیار به صورت اجبار باشد.

محمدجواد عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، خاک، منابع طبیعی و محیط‌زیست و نماینده مردم داراب و زرین‌دشت در مجلس شورای اسلامی هم در بخش دیگری از برنامه با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم باید در تمام شهرستان‌های یک استان برنامه‌های خود را عملیاتی کند، مطرح کرد: مردم دغدغه‌مند هستند و در راستای اجرایی شدن قانون جهش تولید در مسکن شرایط لازم و فضاسازی انجام بشود تا متقاضیان مسکن با اطمینان کامل به موضوع ورود کنند.

محمدجواد عسکری با بیان اینکه در ساخت مسکن باید به فرهنگ حاکم بر آن منطقه توجه ویژه بشود، اظهار داشت: در برخی از شهرها از جمله داراب و زرین‌دشت با کمبود زمین مواجه هستیم که تامین آن و طولانی شدن مدت زمان اجرایی نبایستی منجر به کاهش کیفیت مسکن برای مردم ما شود چراکه مسکن تاثیر بسیار زیادی در ایجاد شرایط مطلوب زندگی افراد دارد که لازم است دولت و وزیر راه و شهرسازی به شهرهایی که جمعیت زیر ۱۰۰ هزار نفر دارند، توجهی دوچندان کنند.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در ایجاد فضای مناسب ساخت مسکن توسط بانک‌ها به منظور تامین منابع مالی لازم تاکید کرد و در این زمینه گفت: متاسفانه در ارائه تسهیلات بانک‌ها هماهنگی خوبی ندارند که انتظار داریم در این زمینه فضای مناسبی در استان فارس فراهم شود.

در ادامه این نشست هر یک از مسئولان دستگاه‌های اجرایی در سطح ملی و استان و همچنین نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود در زمینه طرح ملی جهش مسکن پرداختند که انتظار است در ادامه عملکرد ضعیف دولت در استان فارس به ویژه در تامین زمین نسبت به شروع ساخت مسکن ۴ میلیونی با سرعت قابل توجهی جبران شود.

خاطرنشان می‌گردد با تدابیر مقام عالی دولت سیزدهم در استان فارس مدت کوتاهی از راه‌اندازی قرارگاه عملیاتی جهش مسکن در استان فارس می‌گذرد که امید است با اجرایی شدن سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های این قرارگاه نیز جایگاه استان فارس در بین جایگاه‌های عالی در بین استان‌های مختلف کشور قرار گیرد.