محمد هادی ایمانیه استاندار فارس

باید برای نقاط پر حادثه فکر اساسی کنیم

بامداد خبر:استاندار فارس در مراسم افتتاح ۳۴ کیلومتر از محور فراشبند – فیروز آباد با اعتبار بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد ریال به مناسبت دهه فجر گفت:دولت سیزدهم عزم جدی برای حذف نقاط پر حادثه و ایمن سازی جاده ها دارد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، محمد هادی ایمانیه استاندار فارس افزود: باید برای نقاط […]

بامداد خبر:استاندار فارس در مراسم افتتاح ۳۴ کیلومتر از محور فراشبند – فیروز آباد با اعتبار بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد ریال به مناسبت دهه فجر گفت:دولت سیزدهم عزم جدی برای حذف نقاط پر حادثه و ایمن سازی جاده ها دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، محمد هادی ایمانیه استاندار فارس افزود: باید برای نقاط پر حادثه فکر اساسی کنیم و یک نقشه اساسی از نقاط پر حادثه دو شهرستان فراشبند و فیروزآباد تهیه شود و برنامه ریزی جهت حذف و ایمن سازی محور ها صورت گیرد.
وی اضافه کرد:وقتی یک نفر در جاده ها فوت می شود که به فرمایش قران کریم انگار که همه انسان ها را از دست داده ایم و یک همت فوق العاده میخواهد که مشکلات جاده ها بر طرف شود.
محمود رضا طالبان در ادامه مراسم گفت: پروژه راه اصلی فراشبند -فیروزآباد ادامه محور راه اصلی کازرون – فراشبند – فیروزآباد
است و استان خوزستان را به منطقه جم – عسلویه در استان بوشهر متصل می کند.
وی افزود: طول کل مسیر ۱۷۰ کیلومتر است که ۳۰ کیلومتر قبلا به بهره برداری رسیده و امروز ۳۴ کیلومتر از این محور به بهره برداری میرسد و ۲۹ کیلومتر در دست ساخت است و ۱۶ کیلومتر از سمت کازرون و مابقی از سمت فراشبند و در صورت تامین اعتبار امسال نیز به لحاظ اینکه محور یک محور مهم و استراتژیکی است ۱۰ کیلومتر دیگر از سمت فراشبند را اغاز خوهیم کرد.
محمود رضا طالبان در ادامه اعتبار هزینه شده جهت احداث این ۳۴ کیلومتر را ۱۵۰۰ میلیارد ریال بیان کرد و گفت: اعتبار هزینه شده به نرخ زمان تامین اعتبار پروژه ۱۵۰۰ میلیارد ریال است که اگر بخواهیم به امروز این اعتبار را برآورد کنیم بین ۳۵۰تا ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه است.
مدیر کل راه و شهر سازی استان فارس تصریح کرد: این محور یکی از محور های ارتباطی جهت تسریع در دسترسی شهرستان های نور اباد و کازرون است و ارتباط شهرستان های فراشبند و فیروزآباد را تامین میکند.
وی در خصوص احجام پروژه گفت: ۵۴۲۷۱۸۲ متر مکعب حجم خاکبرداری و ۱۸۷۳۶۸۷ متر مکعب حجم خاکریزی و همچنین ۳۱۹۳۸ متر مکعب در این پروژه بتن ریزی انجام شده است.محمودرضا طالبان با اشاره به حجم آسفالت در این پروژه افزود:در این پروژه دو لایه آسفالت شامل لایه اول ۶۴۲۹۴تن و لایه دوم ۵۷۴۶۶ تن اسفالت به کار رفته است