سازمان ملی استاندارد:

گندم‌های وارداتی از روسیه مشکل آلودگی ندارد

بامداد خبر:سازمان ملی استاندارد ایران اعلام‌کرد: پیرو خبر منتشر شده در برخی رسانه‌ها در خصوص واردات گندم آلوده به سرب خارج از بیشینه حد مجاز استاندارد به استحضار عموم می رساند، هیچ گونه مغایرتی از لحاظ باقی‌مانده سرب غیرمجاز در این محموله دیده نشده است. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر،سازمان ملی استاندارد ایران، […]

بامداد خبر:سازمان ملی استاندارد ایران اعلام‌کرد: پیرو خبر منتشر شده در برخی رسانه‌ها در خصوص واردات گندم آلوده به سرب خارج از بیشینه حد مجاز استاندارد به استحضار عموم می رساند، هیچ گونه مغایرتی از لحاظ باقی‌مانده سرب غیرمجاز در این محموله دیده نشده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر،سازمان ملی استاندارد ایران، طبق نتایج نمونه برداری و آزمایش‌های انجام شده، کیفیت گندم وارداتی مورد تایید است و هیچ گونه مغایرتی از نظرلحاظ باقی‌مانده سرب غیرمجاز در این محموله دیده نشده است.

براساس تبصره ۲ ماده ۱۴ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، کیفیت مواد و کالاهای وارداتی بر حسب ضرورت و اولویت و توجه به مسائل سلامت، ایمنی، بهداشتی، زیست‌محیطی و اقتصادی باید با استانداردهای ملی یا استانداردهای معتبر و ضوابط فنی مورد قبول سازمان ملی استاندارد منطبق باشد.