با تلاش وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی

نخستین رالی گردشگری کمپرها در ایران استارت خورد

بامدادخبر– اولین رالی گردشگری کمپرها در ایران با هدف توسعه و ترویج سفرهای مسئولانه در دوران کرونا و کمک به رونق گردشگری داخلی از محل وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در تهران آغاز به کار کرد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر  به نقل از کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران، این رالی […]

بامدادخبر– اولین رالی گردشگری کمپرها در ایران با هدف توسعه و ترویج سفرهای مسئولانه در دوران کرونا و کمک به رونق گردشگری داخلی از محل وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در تهران آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر  به نقل از کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران، این رالی سه روزه با همکاری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی از امروز پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ با حضور بیش از ۴۰ دستگاه خودرو کمپر وکاروانینگ آغاز شد و تا ۱۶ مرداد ادامه خواهد داشت.

حسین اربابی مدیر عامل  کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در حاشیه برگزاری نخستین رالی گردشگری کمپرها در ایران، از برگزاری و توسعه رالی‌های گردشگری، به‌عنوان عاملی موثر در ایجاد شور و نشاط اجتماعی یاد کرد و گفت: «کلوپ کمپر و کاروانینگ کانون با ورود و حمایت پلیس راهور ناجا و ایجاد تیمی منسجم، با قوت و قدرتی بیش از پیش برای رونق صنعت گردشگری کشور و توسعه فعالیت‌های اتومبیرانی تلاش می‌کند.»

او افزود: «در این راستا برنامه‌های متنوع و متعدد شامل برگزاری تورهای گردشگری، دورهمی‌های مفرح، دوره‌های آموزشی، طرح‌های پاکداشت طبیعت، نقشه‌خوانی و… برنامه‌ریزی شده است که تا پایان سال جاری اجرا خواهد شد.»

اربابی با اشاره به مشکلات کمپر سواران در زمینه تردد شهری و جاده‌ای، خاطر نشان کرد: «بخش عمده این مشکلات مرتفع شده اما سعی داریم به زودی به همه مشکلات این گروه از خانواده اتومبیلرانی پایان دهیم.»

شرکت‌کنندگان در این رالی که از استان‌های سراسر کشور هستند، در پایان امروز ۱۴ مرداد پس از عبور از استان‌های تهران، البرز و قزوین به رقابت خود پایان می‌دهند.
برگزیدگان نخستین رالی گردشگری کمپرها، بر اساس امتیازهای ثبت شده در ایستگاه کنترل، نحوه عملکردشان در مسیریابی، مهارت‌های نقشه‌خوانی، رعایت قوانین و مقرارات راهنمایی و رانندگی و کنترل خودرو انتخاب و به آنان جوایز و لوح قهرمانی اهدا می‌شود.

روز دوم رالی، شرکت‌کنندگان از قزوین به سمت رودبار حرکت کرده و با رسیدن به دریاچه خلشکوه به مدت دو روز در قالب کمپ در محوطه دریاچه مستقر خواهند شد.

در این مدت علاوه بر بهره‌مندی از مواهب الهی و محیط زیست دریاچه خلشکوه، به پاکسازی طبیعت و جمع‌آوری زباله و پسماندهای رها شده در محیط زیست منطقه خواهند پرداخت.