شمار جان باختگان کرونا در فارس به ۴۷۹۸ نفر رسید!

به صدا درآمدن زنگ خطر موج پنجم کرونا در استان

بامدادخبر– معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز اعلام کرد شمار جان باختگان کرونا در فارس به چهار هزار و ۷۹۸ مورد رسید. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر ، دکتر «عبدالرسول همتی» گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۹۶۴ هزار و ۱۳۸ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان […]

بامدادخبرمعاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز اعلام کرد شمار جان باختگان کرونا در فارس به چهار هزار و ۷۹۸ مورد رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر ، دکتر «عبدالرسول همتی» گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۹۶۴ هزار و ۱۳۸ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۲۷۵ هزار و ۶۹۸ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۱۲ هزار و ۱۸۴ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۱۷ هزار و ۶۷۵ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۲۹۳ هزار و ۳۷۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

او مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را نیز هزار و ۱۵۰ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۱۳۶ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

دکتر همتی همچنین از بهبودی ۲۶۶ هزار و ۵۵۰ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

این مقام مسوول در دانشگاه در ادامه با اعلام جان باختن ۸ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را چهار هزار و ۷۹۷ نفر اعلام کرد.

دکتر همتی اعلام کرد: ۲۸۱ هزار و ۷۴۹ مورد دوز اول واکسن و ۱۰۸ هزار ۳۵۰ مورد دوز دوم واکسن دریافت کرده اند و مجموع واکسن تزریق شده تا امروز ۳۹۰ هزار و ۹۹ مورد می باشد؛ همچنین امروز دو پایگاه برای افراد جامانده از واکسیناسیون دوز دوم و سالمندان بالای ۷۰ سال که هنوز موفق به دریافت دوز اول واکسن نشده اند، فعال می باشد.

او از مردم خواست تا برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص واکسیناسیون تنها به وب سایت دانشگاه مراجعه کنند تا از زمان و مکان واکسیناسیون مطلع شوند؛ زیرا تنها مرجع اطلاع رسانی در زمینه واکسیناسیون سایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز به نشانی https://covidvaccine.sums.ac.ir  می باشد.

معاون بهداشت دانشگاه تاکید کرد: از آن جایی که زنگ خطر موج پنجم کرونا در استان به صدا درآمده است و متاسفانه  ظرفیت سه بیمارستان حضرت علی اصغر(ع)، بیمارستان شهید فقیهی و بیمارستان شهید چمران به عنوان بیمارستان های مرجع کرونا، در حال تکمیل شدن است و در برخی از بیمارستان ها لیست انتظار تشکیل شده است و این نشانه آن است که استان ما در آستانه ورود به وضعیت بحران و حاد می باشد.

دکتر همتی از مردم استان فارس خواست تا با حساسیت بسیار بالایی نسبت به رعایت کردن پروتکل های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی و پرهیز از حضور در مراسم های ختم و عروسی که باعث به خطر افتادن سلامت خود و اطرافیان می شود، خودداری نمایند تا از سرایت بیماری از نقاط جنوبی استان به دیگر مناطق جلوگیری کنیم.