سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان

صهیونیست ها منتظر پاسخ حزب الله باشند

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان گفت: از خون برادرانمان نمی گذریم، به زودی انتقام آن ها را می گیریم و صهیونیست ها هرلحظه باید منتظر پاسخ ما باشند. به گزارش شبکه خبری المنار، نصرالله روز یکشنبه در جشن دومین سالگرد آزادسازی “جرود عرسال و رأس بعلبک در مرز این کشور با سوریه” در […]

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان گفت: از خون برادرانمان نمی گذریم، به زودی انتقام آن ها را می گیریم و صهیونیست ها هرلحظه باید منتظر پاسخ ما باشند.

به گزارش شبکه خبری المنار، نصرالله روز یکشنبه در جشن دومین سالگرد آزادسازی “جرود عرسال و رأس بعلبک در مرز این کشور با سوریه” در شهرک “العین”  افزود: اسرائیل در تجاوز روز گذشته خود محل استراحت نیروهای حزب الله در سوریه را هدف قرار داد و نه یک مرکز ایرانی که نتانیاهو مدعی آن شده بود.

وی اضافه کرد: نتانیاهو با اعلام اینکه نیروهای سپاه قدس را هدف قرارداده می خواست خود را به عنوان قهرمان معرفی کند.

نصرالله گفت: در این حمله دو نیروی حزب الله به شهادت رسیدند و ما از خون جوانانمان نخواهیم گذشت.

وی گفت: ما پیش از این نیز اعلام کرده ایم اگر اسرائیل یکی از برادران ما را در سوریه به قتل برساند، به آن در لبنان و نه در مزارع شعبا پاسخ خواهیم داد.

نتنیاهو با خون صهیونیست ها بازی می کند

نصر الله گفت: تجاوز شب گذشته صهیونیست ها بی پاسخ نخواهد ماند و به اسرائیلی ها می گویم نتانیاهو به  بهای ریختن خون شما در انتخابات پارلمانی شرکت می کند. ما از کشورمان در مرزهای زمینی و در دریا و در آسمان دفاع خواهیم کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان اضافه کرد: نخست وزیر رژیم صهیونیستی به صهیونیست ها دروغ می گوید و واقعیت های میدانی را با تحریف به آن ها اعلام می کند.

وی خطاب به صهیونیست ها گفت: نتانیاهو می خواهد با خون های شما پیروز انتخابات شود.

نصرالله افزود: اگر نتانیاهو پیش از این با خون فلسطینی ها، لبنانی ها، سوری ها، عراقی ها و دیگر ملت های منطقه بازی می کرد، امروز برای نجات از شکست با خون صهیونیست ها بازی می کند.

***اجازه تکرار سناریویی مانند حوادث اخیرعراق را در لبنان نمی دهیم

وی با اشاره به تجاوز پهپادهای رژیم صهیونیستی به جنوب بیروت گفت: آنچه شب گذشته رخ داد بسیار خطرناک بود و موضعی که گرفته می شود نیز باید در سطح حود حادثه باشد.

دبیرکل حزب الله لبنان بیان کرد:  پهپادی که بامداد امروز وارد آسمان حومه بیروت شد یک پهپاد نظامی بود، اولین پهپاد یک پهپاد جاسوسی بود در ارتفاع کم پرواز می کرد تا اطلاعات دقیقی از هدف مخابره کند.

نصرالله گفت: ما این  پهپاد را سرنگون نکردیم اما برخی از جوانان قبل از سقوط این پهپاد به سمت آن سنگ پرتاب کردند.

وی گفت: حمله شب گذشته، حمله یک پهپاد انتحاری به یک هدف در حومه جنوبی بیروت بود.   حمله پهپاد انتحاری که صبح امروز رخ داد، نخستین اقدام خصمانه از ۱۴ اوت ۲۰۰۶ بود.

نصرالله افزود: این پهپاد مانند سایر پهپادهای موجود در بازارنیست و این حادثه، نقض آشکار و گسترده معادلات تعیین شده پس از تجاوز ژوئیه اسرائیل به لبنان است.

وی ادامه داد: سکوت در برابر این تجاوز، مسیر خطرناکی پیش روی لبنان می گذارد و هر ازچندگاهی پهپادهایی مشابه آن به لبنان تجاوز خواهند کرد.

نصرالله گفت: از این رو هرگونه سکوت در برابر این نقض باعث تکرار سناریوری عراق در لبنان می شود. پهپادها مراکز و پایگاه های الحشد الشعبی در عراق را بمباران می کنند و نتانیاهو به آن مباهات می کند.

وی گفت: ما اجازه نمی دهیم چنین مسیری در لبنان باز شود و هر کاری لازم باشد برای جلوگیری از وقوع آن به کار خواهیم برد.

نصرالله گفت: محکومیت بین المللی این تجاوز و شکایت به شورای امنیت مسائل خوبی است اما این اقدامات برای جلوگیری از وقوع این تجاوزات کافی نیست و مانع تکرار آن نمی شود.

هر پهپاد متجاوز رژیم صهیونیستی، سرنگون خواهد شد

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: زمانی اسرائیل لبنان را بمباران می کرد به پایان رسیده و امروز لبنان در امنیت به سر می برد.

نصر الله تصریح کرد: به ساکنان شمال فلسطین اشغالی می گویم خیال نکنید حزب الله اجازه خواهد راه تکرار چنین حوادثی در لبنان باز شود.

وی افزود: از این پس به پهپادهای اسرائیلی که وارد حریم لبنان می شوند به عنوان پهپاد جاسوسی نگاه نمی شود بلکه آن را پهپادهای انتحاری به شمار می آوریم که برای ترور وارد لبنان می شوند.

دبیر کل حزب الله خاطرنشان کرد: از اکنون به بعد با پهپادهای اسرائیلی که وارد آسمان لبنان بشوند برخورد خواهیم کرد و آن را سرنگون می کنیم.

آمریکا در تلاش برای احیای داعش در عراق است

نصر الله تصریح کرد: وقتی داعش در افغاستان در محاصره قرار گرفت این هواپیماهای آمریکایی بودند که به آن ها کمک کردند. آمریکایی ها در تلاش برای احیای داعش در عراق هستند زیرا پس از اخراج آنها از عراق، جناح های پارلمانی عراق خواستار خروج نیروهای آمریکایی از کشورشان شدند.

مقاومت از تقسیم کشورهای منطقه جلوگیری کرد

سید حسن نصرالله گفت: آنچه سال های گذشته روی داد و جنگ الجرود به آن پایان داد، یک حادثه گذرا نبود و نباید اینگونه هم باشد. نقشه ای برای سیطره بر منطقه و تقسیم آن بر اساس عوامل مذهبی و قومی وجود داشت.

وی افزود: جنگ ما در مرحله گذشته مانع تحقق طرح تجزیه در منطقه شد. جنگ با تروریست ها ابتدا بر دوش ارتش سوریه و نیروهای مقاومت بود و ارتش لبنان اجازه ورود به آن نداشت. اما تصمیم رسمی لبنان برای وارد کردن ارتش به نبرد الجرود یک اقدام شجاعانه بود.

نصرالله ادامه داد: برخی امروز وقتی از نبرد جرود صحبت می کنند، نقش نیروهای مقاومت و ارتش سوریه را در آن نادیده می گیرد و انکار می کنند. ما باید موضع آمریکا در آن نبرد را نیز به یاد بیارویم که مخالف ورود نیروهای ارتش لبنان به نبرد بود و می خواست مانع حزب الله نیز بشود.

دبیرکل حزب الله لبنان بیان کرد: این پیروزی ها در واقع پیروزی کل نیروهای مقاومت لبنان و فلسطین و دو ارتش لبنان و سوریه است.

سوریه به سوی پیروزی نهایی گام برمی دارد

سید حسن نصرالله گفت: سوریه گام های ثابتی به سمت تحقق پیروزی نهایی برمی دارد و ما از ارتش سوریه و نیروهای مردمی و ایران و هر کس حامی و پشتیبان ماست، قدرانی می کنیم.

دبیر کل حزب الله لبنان گفت: ارتش سوریه به درخواست ما در مرزها مانده اند تا مانع ورود تکفیری ها به مرزهای ما شوند.

وی افزود: ما همچنان در مرزها به عنوان قدرت جنگی حضور داریم و در صورت نیاز هزاران نفر می توانند به جبهه نبرد ملحق شوند.

تحریم ها تاثیری در قدرت مقاومت نداشته است

نصرالله گفت: آماده گرسنه  باشیم اما عزت داشته باشیم و به کسی اجازه نخواهیم داد به کرامت و موجودیت ما آسیبی برساند. مرحله تازه ای پیش روی ماست و همه باید مسئولیت خود را در این مرحله به عهده بگیرند.

وی افزود: کسانی که فکر می کنند تحریم ها و دشمنی ها تاثیری در قدرت مقاومت داشته است اشتباه می کنند.

نصرالله اضافه کرد: اگر لازم باشد خانه هایمان را می فروشیم و از کشور، عزت و کرامتمان دفاع می کنیم.

۲۸ اوت به مناسبت پاکسازی کامل خاک لبنان از عناصر گروه تروریستی داعش، در این کشور “عید آزادسازی دوم” نامیده می شود.