مدیر کل هواپیمایی ترکیه در شیراز اعلام کرد؛

آغاز مجدد پرواز‌های شیراز  به استانبول از  طریق هواپیمایی ترکیش ایرلاین

بامدادخبر – مدیرکل هواپیمایی ترکیه در شیراز اظهار داشت: به مناسبت عید مبعث پرواز مجدد هواپیمایی ترکیش ایرلاین از شیراز به ترکیه  آغاز شد . به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر ،عثمان کریم آواناش در این آئین اظهارداشت: با از سرگیری مجدد پرواز از شیراز به ترکیه شاهد  افزایش توسعه صنعت  گردشگری ایران به‌ویژه استان فارس بیش […]

بامدادخبرمدیرکل هواپیمایی ترکیه در شیراز اظهار داشت: به مناسبت عید مبعث پرواز مجدد هواپیمایی ترکیش ایرلاین از شیراز به ترکیه  آغاز شد .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر ،عثمان کریم آواناش در این آئین اظهارداشت: با از سرگیری مجدد پرواز از شیراز به ترکیه شاهد  افزایش توسعه صنعت  گردشگری ایران به‌ویژه استان فارس بیش از گذشته می باشیم.

 وی با اشاره  به اینکه با توجه به شرایط و قوانین  شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاین تمامی پرواز‌ها بر اساس یک‌روند قانونی انجام می‌گیرد و نیز پرواز‌هایی که به‌نوعی تأخیر  می‌کنند را با ارائه راهکارهایی  در اسرع وقت پرواز کنند، افزود: به علت استقبال مردم ایران از خطوط هواپیمایی ترکیه همسایه بودن ۲ کشور و خدمات شایسته‌ای که ارائه می‌شود و همچنین  در مورد کرونا  نیز این کشور برنامه ویژه‌ای به مسافران ارائه می‌کنند تا بستر را برای ورود هرچه بیشتر گردشگران به این کشور را فراهم شود.

  پرواز ترکیش ایر در شیراز نقش مهم در توسعه گردشگری فارس دارد

 مدیرکل میراث فرهنگی و صنعت گردشگری فارس در ادامه این آئین افزود: از ابتدای راه‌اندازی پرواز هواپیمایی ترکیش ایرلاین  نقش بسیاری در توسعه گردشگری فارس داشته است.

مصیب امیری  بیان داشت: خطوط هواپیمایی ترکیه  علاوه بر اینکه مسافران و گردشگران ایرانی را به ترکیه اعزام می‌کند همان تعداد هم مسافران از کشور‌های مختلف  وارد استان فارس می‌شوند.

 وی با اشاره به اینکه  ترکیش ایرلاین به تمام دنیا پرواز دارد ، افزود: اگر شرایط کرونا بهتر شود امیدواریم  صنعت گردشگری همانند سال‌های گذشته در ایران به‌ویژه استان فارس استمرار داشته باشد تا به اهداف رونق این صنعت دست‌یابیم.

 این مسئول در مورد  اینکه به چه تمهیداتی در  مورد مسافران و گردشگران نوروزی موردتوجه قرارگرفته است، افزود: اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری فارس تابع تصمیمات ستاد کرونا استان فارس است و در این راستا ورود به شهر‌های زرد، نارنجی و قرمز ممنوع  و نیز شهر‌های آبی با محدودیت انجام می‌گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری فارس اضافه کرد: میهمان نوروزی باید از طریق تور‌های مسافرتری  و یا از طریق هتل‌‌هایی که از قبل رزرو شده و نیز اسکان‌هایی که مورد تائید اداره کل میرا ث فرهنگی است  می‌توانند وارد استان فارس  شده  و از خدمات میراث بهره‌مند شوند.

امیری ابراز داشت: با توجه به تعطیلی مدارس، کمپ‌های اقامتی، مهمان‌پذیرها، فرصت مناسبی برای صنعت گردشگری  به‌ویژه مراکز اقامتی شامل هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، اقامتگاه‌های بوم گردی، سنتی که در طور دوران کرونا آسیب شدید اقتصادی  دیده‌اند، بتوانند ا ز طریق تور‌ها و آژانس‌های مسافرتی در صورت تائید و موافقت ستاد کرونای استان در ایام نوروز بخشی از ضرر و زیان در ایام تعطیلات نوروز جبران شود.

معاون فرودگاه شهید آیت‌الله  دستغیب در  ادامه این آیین افزود: ورود پرواز‌های خارجی به استان فارس فرصتی برای انتقال استاندارد‌های روز صنعت هوانوردی  در فرودگاه، زمینه‌ساز برنامه‌های توسعه استان است.

 صفر فخرالدینی  بیان داشت: تقارن عید سعید مبعث با راه‌اندازی مجدد پرواز هواپیمایی ترکیش ایر به فارس به‌عنوان ایرلانی که در پهنه گیتی در حال فعالیت است می‌تواند منشأ اثر ورود شاخص‌های بین‌الملل و روز دنیا  به  شیراز باشد .

  رئیس انجمن صنفی خدمات تورهای مسافرتی در ادامه این آیین افزود: پرواز‌های ترکیش به علت بیماری کرونا متوقف شد و بعد از گذشت یک سال شاهد برقراری پرواز این ایرلاین به استان فارس هستیم.

محمود فخری تصریح کرد: با فعالیت این خطوط هواپیمایی شاهد هفته‌ای ۳ پرواز به استان هستیم که با قولی که از مدیرکل هواپیمایی ترکیش ایر گرفتیم امیدواریم  این تعداد پرواز به  ۷ پرواز افزایش یابد تا مسافران بتوانند با این خطوط هواپیمایی  از شیراز به تمام دنیا سفر کنند.

پیگیری مسایل مربوط به صنعت گردشگری استان با رایزنی دولت و بخش خصوصی