آیین کلنگ زنی و آغاز پروژه احداث کارخانه جدید روغن نباتی نرگس شیراز

بامدادخبر– آیین کلنگ زنی احداث کارخانه جدید روغن نباتی نرگس شیراز با حضور معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کشور، اعضای شورای اسلامی شهر شیراز، رئیس سازمان صمت استان، معاون استاندار ، معاون شهردار شیراز ، مسوولان هلدینگ مواد غذایی فریکو و همچنین دیگر مدیران شهری در منطقه […]

بامدادخبرآیین کلنگ زنی احداث کارخانه جدید روغن نباتی نرگس شیراز با حضور معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کشور، اعضای شورای اسلامی شهر شیراز، رئیس سازمان صمت استان، معاون استاندار ، معاون شهردار شیراز ، مسوولان هلدینگ مواد غذایی فریکو و همچنین دیگر مدیران شهری در منطقه ویژه اقتصادی شیراز برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر  در این مراسم دکتر تابش، معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کشور با اشاره به خواسته ها و مطالبات مردم و مسوولان کلان‌شهر شیراز گفت: جابجایی برخی صنایع از جمله کارخانه روغن نباتی شیراز به بیرون از محدوده شهر یکی از این خواسته های به حق مردم بوده که دستگاه های مربوطه و سرمایه گذار بخش خصوصی در تلاش هستند تا با آماده سازی و ساخت سریع‌تر این کارخانه ، زمینه انتقال آن را در کوتاه ترین زمان ، طی سه تا پنج سال آینده فراهم آورند .
مدیرعامل سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کشور افزود: انتقال و احداث کارخانه روغن نباتی،دستاوردهایی همچون کاهش آلودگی شهر شیراز و رفع نیازهای داخلی در تامین این کالای استراتژیک را در پی خواهد داشت .
دکتر علی ناصری رییس کمیسیون سلامت ، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی کلان شهر شیراز ضمن گرامی داشت روز احسان و نیکوکاری و هفته منابع طبیعی و درخت کاری گفت: با آغاز احداث و انتقال کارخانه روغن نباتی نرگس شیراز ، شاهد مرتفع شدن یکی از دغدغه های سالیان اخیر شهروندان ، مدیران شهری و استانی در دستیابی به شهر سبز پایدار خواهیم بود .
وی افزود: امروزه تلاش‌ برای پاسخگویی به نیازهای به حق شهروندان ، نیازمند مدیریت منسجم و هماهنگ بوده ، در این صورت است که اقدام عملی با حضور تمام سازمان‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی که در تعامل سازنده با یکدیگر قرار می گیرند میسر خواهد شد .
عضو شورای اسلامی شهر شیراز با تاکید بر اینکه شورای اسلامی کلان شهر شیراز در دوره پنجم ، همواره درصدد دستیابی به وضعیت مطلوبِ پایدار شهری برای شهروندان ارجمند بوده و در این مسیر از تمام توان خود بهره برده است گفت: امروز از اینکه می بینم اراده مسوولان و مدیران شهری با همراهی مدیران کارخانه نرگس شیراز – یکی از برندهای ارزشمند و نامی شهرمان در سطح کشور – به بار نشسته بسیار خرسندم.
دکتر ناصری با تاکید بر اینکه در کنار عملی ساختن خواسته های به حق مردم ، به دنبال حفظ برندهای با ارزش شهرمان هستیم ، اظهار امیدواری کرد که با همراهی مسوولان و همت والای مدیران این کارخانه ، ضمن حفظ امنیت شغلی کارگران ، شاهد پایان عملیات ساخت و احداث کارخانه و نصب تجهیزات و ماشین آلات به روز و سازگار با محیط زیست ، در کمترین زمان ممکن باشیم .
گفتنی است با احداث کارخانه جدید که کارخانه ای مدرن و مکانیزه می باشد ، زمینه اشتغال بیش از ۱۰۰۰ تن به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم می گردد .
پروژه احداث کارخانه در برنامه زمانی شش ساله پیش بینی شده و با توجه به انجام طراحی نقشه جدید کارخانه و فراهم شدن مقدمات کار ، تاکنون یک سال و نیم آن سپری شده است.
این پروژه در دو فاز با تولید روزانه انواع روغن های خوراکی مصارف خانگی و صنایع غذایی به مقدار ۵۰۰ تن اجرا خواهد شد که تولید روزانه آن در فاز نخست ۳۰۰ تن و در فاز دوم ۲۰۰ تن خواهد بود .

شهر صدرا به عنوان نخستین شهر جدید در کشور صاحب هتل می شود