توسعه پایدار روستاها فقط از طرق اشتغال رخ می دهد

بامدادخبر – مدیر کل امور روستایی استانداری فارس در جمع خبر نگاران با اشاره به اینکه: توسعه پایدار روستاها فقط از طرق اشتغال رخ می دهد و چیزی که برای ما مهم است اشتغال و معیشت مردم در روستا ها است . به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر  سید کمال پاک فطرت گفت: ، […]

بامدادخبرمدیر کل امور روستایی استانداری فارس در جمع خبر نگاران با اشاره به اینکه: توسعه پایدار روستاها فقط از طرق اشتغال رخ می دهد و چیزی که برای ما مهم است اشتغال و معیشت مردم در روستا ها است .

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر  سید کمال پاک فطرت گفت: ، بحث آموزش دهیاران امری ضروری و جدی  برای مدیریت روستا ها بود به همین دلیل ما پایه کار را بر آموزش گذاشتیم.

وی گفت :مهمترین برنامه ما در مورد اشتغال بود و با ارائه وام  و کمک هایی که با همیاری  همه ارگان های مدیریتی محقق شد توانستیم برای اولین بار ۱۲ هزار شغل پایدار در روستا ها ایجاد کنیم.

مدیر کل امور روستایی استانداری فارس با اشاره به اینکه  توسعه پایدار روستاها فقط از طرق اشتغال رخ می دهد و چیزی که برای ما مهم است اشتغال و معیشت مردم در روستا ها است‌.

سید کمال پاک فطرت گفت: ۲۵ دستگاه در روستاها خدمات رسانی می کنند که ما با این  دستگاه ها تفاهمنامه های مختلفی جهت خدمت رسانی و  آبادی و عمران روستا ها داشتیم.

وی با اشاره به معضلاتی که گریبان شهر ها را به دلیل حاشیه نشینی می گیرد گفت:ما هر جه امروز  در روستا ها پیشگیری کنیم،درمان فردا در شهر کاهش می بابد.
مدیر کل امور روستایی استانداری فارس با اشاره به اینکه  اگر روستا ها اطراف شیراز به شهر شیراز الحاق نشود می تواند مشکل بزرگی را برای شهر سازی شهر شیراز درآینده ایجاد خواهد کرد  .

وی گفت : شاهد بی توجهی مسولین خصوصا در بحث ساخت و سازها  و خدمت رسانی بسیار ضعیف به این روستا ها هستیم.
مدیر کل امور روستایی استانداری فارس با اشاره به اینکه : تا سال ۹۶ حدود ۷ بوم گردی داشتیم ولی امروز ۱۰۷ بوم گردی داریم گفت: در بسیاری از روستاها حتی به مهاجرت معکوس از شهر به روستا رسیده ایم و این به دلیل پتانسیل روستاها و تسهیلاتی است که ارایه شده است.
وی در پایان گفت :متاسفانه کرونا ضربه مهلکی به گردشگری و خصوصا بوم گردی ها زد.اما شاهد ادامه کار بوم گردیها با رعایت شیوه نامه ها هستیم.

آموزش دهیاران گامی موثر در توسعه مدیریت نوین روستایی