عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جمع دانشجویان:

بسیاری از مشکلات کشور نتیجه غروب مطالبه گری است/دانشجو پرچمدار باشد

بامدادخبر– عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر کادرسازی ۵۰ساله دوم انقلاب اسلامی گفت: بسیاری از مشکلات امروز ما نتیجه غروب روحیه مطالبه گری است. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر  ابراهیم عزیزی در جمع دانشجویان اتحادیه انجمن اسلامی مستقل دانشگاه شیراز که به منظور اردوی آموزشی- تشکیلاتی تحت عنوان ندای […]

بامدادخبرعضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر کادرسازی ۵۰ساله دوم انقلاب اسلامی گفت: بسیاری از مشکلات امروز ما نتیجه غروب روحیه مطالبه گری است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر  ابراهیم عزیزی در جمع دانشجویان اتحادیه انجمن اسلامی مستقل دانشگاه شیراز که به منظور اردوی آموزشی- تشکیلاتی تحت عنوان ندای جهاد گرد هم آمده بودند، با اشاره به نقش مهم دانشجویان در تمدن سازی اظهار کرد: این رسالت بزرگ انقلاب اسلامی است که باید به آن توجه جدی داشت.

کادر سازی ۵۰ساله دوم انقلاب اسلامی اصل و اساس گام دوم است

او افزود: کادر سازی ۵۰ساله دوم انقلاب اسلامی اصل و اساس گام دوم است که نیازمند یک نگاه جامع، فراگیر، علمی و هوشمندانه می باشد و به نوعی خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی در دل کادر سازی نهفته شده است.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امت واحده از معبر تمدن سازی می گذرد، تصریح کرد: جامعه پردازی یعنی خودسازی و لازمه خودسازی نیز پیشرو بودن است.

عزیزی ادامه داد: جوانی که می خواهد اندیشه های بلند انقلاب را دنبال کند اول باید پیشرو باشد چراکه اگر تحولات را خوب رصد نکند، هرگز جامعه پردازی و تمدن سازی رخ نخواهد داد.

او با تاکید بر نگاه جامع به مسائل کشور به ویژه انتخابات، افزود: امروز مطالبه گری یکی از ویژگی های جوانی است که می خواهد در عرصه انقلاب نقش آفرین باشد و تا زمانی که روحیه مطالبه گری در بین جوانان حاکم نشود، نمی توان به دولتی کارآمد، شایسته و با شاخصه نگاه معرفتی انقلاب رسید.

رئیس مجمع نمایندگان فارس با بیان اینکه بسیاری از مشکلات امروز ما به دلیل غروب روحیه مطالبه گری است، افزود: البته این را هم باید مد نظر داشت که مطالبه گری همراه با اخلاق، منطق و هوشمندی نتیجه خواهد داد.

عزیزی همچنین دور اندیشی را از جمله مسائل مهمی دانست که باید در انتخابات مد نظر داشت و افزود: اگر مطالبه گری با دوراندیشی و دوراندیشی با مکتبی بودن و تلاش مبتنی بر ارزش ها ممزوج شود، اتفاقات بزرگی را شاهد خواهیم بود.

رئیس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس لازمه حضور مقتدرانه در انتخابات و عرصه های مختلف را بصیرت و آگاهی عنوان کرد و گفت: بسیاری از مشکلات ما به دلیل عدم بصیرت و آگاهی، جریان شناس نبودن، دشمن شناس نبودن و حق و باطل را تشخیص ندادن است.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شناخت از جریان ها را مهم تر از شناخت شخصیت ها دانست و افزود: در عرصه انتخابات شخصیت ها را ملاک قرار دادن صحیح نیست، بلکه شناخت جبهه حق و باطل مهم است تا بتوان به تصمیم صحیح رسید.

می توان پرچمدار بود اما دشمن شناس نبود

عزیزی با بیان اینکه نمی توان پرچمدار بود اما دشمن شناس نبود، تاکید کرد: سلطه ناپذیری، ظلم ستیزی و استکبار ستیزی معیارهای جدی برای انتخاب صحیح و حرکت رو به رشد و هوشمندانه است و در این راستا قبل از اینکه به آرایش انتخابات توجه کنیم باید به مبانی انتخابات بپردازیم.

رئیس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان سخنان خود نیز گفت: صف بندی های انتخاباتی در مقطعی کاملا هویداست و اینجاست که دانشجویان به عنوان قشر بیدار جامعه باید به عنوان یک پرچمدار عمل کنند.

لازم به ذکر است جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان پایان بخش نشست مذکور بود که در تالار حکمت دانشگاه شیراز برگزار شد.

اختصاص شش هزار میلیارد تومان خط اعتباری ویژه به واحدهای تولیدی فارس