شهردار شیراز در نشست صمیمی با اصحاب رسانه :

همه عوامل اجرایی پروژه سنگ فرش خیابان ارم به دستگاه های نظارتی فراخوانده شداند

بامدادخبر – شهردار شیراز در نشست صمیمی با اصحاب رسانه گفت : به هر بهانه علیه شهرداری تیتر می زنند. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر حیدر اسکندرپور شهردار شیراز در نشست صمیمی با اصحاب رسانه گفت : به هر بهانه علیه شهرداری تیتر میزنند .وی با اشاره به اینکه : شدت بارش باران ۴۰ […]

بامدادخبرشهردار شیراز در نشست صمیمی با اصحاب رسانه گفت : به هر بهانه علیه شهرداری تیتر می زنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر حیدر اسکندرپور شهردار شیراز در نشست صمیمی با اصحاب رسانه گفت : به هر بهانه علیه شهرداری تیتر میزنند .وی با اشاره به اینکه : شدت بارش باران ۴۰ و ۵۰ میلیمتر درساعت  که منجر به خسارت جانی و مالی فراوانی در کلانشهرشیراز گردید در ۲۰۰ سال گذشته بی سابقه بوده است، یادآور شد که لوله‌هایی که کار جمع آوری و دفع آبهای سطحی در  شیراز  را به عهده دارند، پاسخگوی  دفع آب‌های سطحی  در باران‌های با شدت ۵۰ و ۷۸ میلیمتر در ساعت نیست  . وی گفت :میزان خروجی سیستم جمع اوری  و دفع آب های سطحی مربوط به دهه های گذشته است و مربوط به دوره من و شهرداران قبلی نیست.اسکندرپور تصریح کرد: باید آب های سطحی را به شیوه ای مدیریت کنیم که آب سطحی کمتری به سیستم دفع اب های سطحی منتقل شود و بخشی از روان آب به شبکه آب های  زیر سطحی منتقل شود و سفره های آب زیر زمینی راسیراب کند، برنامه ای که نیاز به رایزنی بین دستگاهی دارد.

۳۰۰ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری ایجاد کرده ایم

وی از افتتاح  ۱۵۰ پروژه شاخص با اعتبار افزون بر۱۳۰۰ میلیارد تومان  از سوی شهرداری شیراز در دهه مبارک فجر و  پایان سال جاری با حضور رئیس جمهور خبرداد و  افزود: به دلیل گرانی مسکن میل به حضور در فضای شهری عمومی یک ضرورت است. تعریفی که از پارک داشتیم به عنوان مسیر سبز و پیاده راه به همراه فضای بازی کودک ،تغییر کرده و ۱۱ پارک به عنوان پارک ورزش و سلامت به شیوه ای طراحی شده که مدت اقامت خانواده ها بیشتر شده و با اصافه شدن فضای ورزشی متنوع ، پارکها برای بزرگترها جداب تر شود .
وی با اشاره به اینکه ما امروز به فضاهای پیاده راه نیاز داریم گفت:  اکنون ۳۰۰ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری ایجاد کرده ایم.
شهردار شیراز در این  نشست صمیمی گفت:  شهر در ۵۰ سال گدشته خصوصا در مرکز شهر خودرو محور  بوده و فضا برای دوچرخه سواری  فراهم نشده . واکنون با توجه به گرانی زمین در این مناطق باید با مدیریت و خط کشی فضا را  برای حضور دوچرخه فراهم کنیم.

وی در خضوص فضای سبز شهر شیراز با تصریح اینکه ، در هر ۱۱ منطقه درختکاری،گلکاری و احیای فصای سبز انجام می گیرد  گفت ،  تا روز شیراز تغییر عمده ای در منظر سبز شهر شیراز مشاهد خواهیم کرد و علاوه بر ان دو پروژه (ان جی او)  محور ، هر شیرازی یک درخت و پویش زاگرس سبز نیز در دست اجراست.

 اسکندرپور تصریح کرد:درخواست اسفالت شهر ۶ میلیون متر مربع و توان انجام شهرداری ۴ میلیون متر است که بخشی از ان برای سال اینده در دست اقدام قرار خواهد گرفت.

در باغات حوزه ۱ هیچ تغییر کاربری نداشته ایم

وی در خصوص تغییر کاربری در باعات شیراز با بیان اینکه ،  کمترین میزان تغییر کاربری در سالهای گدشته را داشته ایم ،  تصریح کردکه در باغات حوزه ۱ هیچ تغییر کاربری نداشته ایم .
شهردار شیراز با اشاره به اینکه قبلا با تهاتر و غیر نقد پروزه را جلو می بردیم گفت:  امروز شرایط اجرای پروزه ها نقدی و طاقت فرسا شده است اما راغب نیستیم به هر قیمت و با فشار بر شهروندان بودجه شهر را افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه همه عوامل اجرایی پروزه ارم به دستگاه های نطارتی فراخوانده شده اند گفت:  در یک روز ۶ مدیر شهرداری را  به مراجع فراخوانی کرده اند  که به نظر من این زیبنده منتقدان،ما و شهر شیراز نیست.

 اسکندرپوردر این نشست خبری گفت:  ۱۵۰ پروژه شاخص داریم که در سال اینده بودجه های شهری معطوف به اتمام انها خواهد بود.

شهردار شیراز از طراحی و اجرای پردیس سینمایی در منطقه محروم کوزه گری با پنج سینما و  زمین استاندارد فوتبال در جنب آن خبر داد و افزود با این حال معتقدم درآمد مناطق نسبت به موقعیتشان باید در انها هزینه شود.

شهردار شیراز گفت : به دلیل هزینه نکردن ، ۳۰ درصد از  بافت تاریخی درسالیان گذشته  از دست رفته است .

دفن رایگان اموات در بهشت احمدی