دشمن دشمن من دوست من است

کار استقلال و پرسپولیس به پوهانگ و اولسان کشید

در شرایطی که در ایران بحث‌های زیادی درباره حمایت هواداران باشگاهی از تیمهای خارجی مطرح شده حالا در کره هم موضوع مشابهی مورد توجه قرار گرفته.  به گزارش “ایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر “، درحالیکه بزرگترین نبرد باشگاهی فوتبال در قاره آسیا امسال بین پرسپولیس از ایران و اولسان هیوندای از کره جنوبی برگزار خواهد شد […]

در شرایطی که در ایران بحث‌های زیادی درباره حمایت هواداران باشگاهی از تیمهای خارجی مطرح شده حالا در کره هم موضوع مشابهی مورد توجه قرار گرفته.

 به گزارش “ایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر “، درحالیکه بزرگترین نبرد باشگاهی فوتبال در قاره آسیا امسال بین پرسپولیس از ایران و اولسان هیوندای از کره جنوبی برگزار خواهد شد این فینال به ایجاد اتحادی نانوشته بین هواداران دو رقیب سنتی در ایران و کره دامن زده است.

 به گزارش یونهاپ نیوز چهار روز مانده به برگزاری فینال بزرگ آسیا بین پرسپولیس و اولسان شاهد نبرد سرسختانه هواداران ایرانی و کره ای در شبکه‌های اجتماعی هستیم. اما نکته جالب اینجا است که نه تنها در فضای شبکه‌های اجتماعی ایران، هواداران استقلال رقیب سنتی پرسپولیس هم در این میان حضوری پررنگ دارند بلکه در کشور مقابل، کره، هم شاهد حضور پررنگ هواداران رقیب سنتی اولسان، یعنی هواداران پوهانگ استیلرز هستیم.

نکته جالب توجه اینجا است که در فضای مجازی یک اتحاد نانوشته بین هواداران پرسپولیس و پوهانگ استیلرز از یک سو و از طرف دیگر شاهد اتحادی نانوشته بین استقلالی‌ها با هواداران اولسان هیوندای هستیم.

خبرگزاری یونهاپ کره در گزارشی می‌گوید پیام‌های حمایت از باشگاه اولسان تنها به کره‌ای‌ها محدود نبود. این خبرگزاری به پیامی به زبان فارسی اشاره می‌کند که در صفحه اینستاگرام باشگاه اولسان هیوندای دیده می‌شود. حتی یک حساب اینستاگرامی به زبان فارسی ایجاد می‌شود که در پروفایل حساب خود قید کرده: ” امیدوارم اولسان هیوندای قهرمان آسیا شود”.

یونهاپ در ادامه به مخاطبان کره ای خود توضیح می‌دهد که ایرانی‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی پیام‌هایی در حمایت از اولسان هیوندای منتشر می‌کنند هواداران استقلال، رقیب سنتی پرسپولیس در فوتبال ایران هستند. این رسانه کره ای در ادامه توضیح می‌دهد دربی تهران که هر ساله در ورزشگاه آزادی بین دو تیم برگزار می‌شود بزرگترین نبرد فوتبالی ایران است و آن را می‌توان به نبرد دو تیم سوون سامسونگ و اف‌سی سئول در کره مقایسه کرد.