دکتر روحانی در جلسه هیات دولت:

دولت با مصوبه مجلس موافق نیست و آن را برای روند فعالیت های دیپلماتیک مضر می داند

بامدادخبر – حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت گفت: بسیار علاقمند بودم طبق روال سالهای گذشته سخنان امروز من خطاب به مردم عزیز و نمایندگان محترم در خانه ملت و در صحن علنی مجلس شورای اسلامی ایراد می‌شد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر    رئیس جمهور با بیان […]

بامدادخبر – حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت گفت: بسیار علاقمند بودم طبق روال سالهای گذشته سخنان امروز من خطاب به مردم عزیز و نمایندگان محترم در خانه ملت و در صحن علنی مجلس شورای اسلامی ایراد می‌شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر    رئیس جمهور با بیان اینکه گمانه‌زنی‌هایی که ممکن است در رسانه‌ها مطرح شود که عدم حضور امروز من در مجلس شورای اسلامی به خاطر مصوبه دیروز مجلس شورای اسلامی است، تصریح کرد: البته دولت با آن مصوبه موافق نیست و آن را برای روند فعالیت‌های دیپلماتیک مضر می‌داند اما نرفتن به مجلس صرفا به دلیل پروتکل‌های بهداشتی و نه مساله دیگر بوده است.

دکتر روحانی با اشاره به تقویت قدرت دفاعی کشور در این دولت، افزود: امروز قدرت دفاعی کشور ما با ۸ سال قبل بویژه در زمینه سلاح های راهبردی زمینی، هوایی، دریایی، پدافند و موشکی قابل مقایسه نیست و قدرت ما چند برابر شده و توانسته ایم بنیه دفاعی کشور را از هر زمان دیگر بیشتر تقویت کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه بسیار مهم است که آمار و ارقام در همه زمینه ها با گذشته مقایسه شود، افزود: امروز در زمینه هسته ای، شرایط ما به مراتب بهتر از ۸ سال گذشته است، از IR۱ و IR۲ به IR۸ و IR۹ رسیده ایم و در زمینه غنی سازی از هر سال دیگری قدرتمند تر هستیم و امکان تحقیق و توسعه از هر زمان دیگری در کشور بهتر است.

دکتر روحانی با تاکید بر اینکه نباید بخاطر رقابت های سیاسی و انتخاباتی، اخلاق و حقایق را زیر پا بگذاریم و  باید واقعیت ها را با آمار و ارقام به مردم بگوئیم، گفت: موفقیت های این دولت در شرایطی بدست آمده که در بهترین شرایط صادرات نفتی در سال ۹۶، درآمد این دولت به اندازه بدترین سال درآمد نفتی دولت قبل بوده است.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود در جلسه دولت، گفت: همه می دانیم قبل از روی کار آمدن ترامپ در آمریکا، عده ای با برجام مخالف بودند و سه گروه متشکل از صهیونیست ها، ارتجاع منطقه و تندروها در آمریکا با همه توان می خواستند و تلاش می کردند که برجام به نتیجه نرسد اما موفق نشدند چون دولت قبلی در آمریکا تا حدی به سیاست و مدیریت بین المللی آشنا بود.

دکتر روحانی افزود: اما کسی در آمریکا روی کار آمد که نه سیاست بلد بود و نه مدیریت و نه تدبیر داشت، پول عربستان و فشار تندروها او را به هر طرفی که خواستند، چرخاندند تا اینکه یک توافق سازنده برای همه جهان را زیر پا گذاشت و با خروج از برجام فشار مضاعف اقتصادی و تحریم را علیه ملت ایران اعمال کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه از سال ۹۷ که فشار شدید و جنگ اقتصادی علیه ایران آغاز شد، نگذاشتیم کشور دچار تکانه شدید شود، گفت: در تحریم سال های ۹۱ و ۹۲ دیدیم که مردم چگونه برای کالای اساسی صف می بستند، اما در سال ۹۷ برغم تحریم های شدیدتر، کالای اساسی به وفور در اختیار مردم بود.