احمدی بیغش در اخطاری؛

مجلس به مداخله ترکیه در اتفاقات اخیر منطقه واکنش نشان دهد

بامدادخبر -نماینده مردم شازند در مجلس با بیان اینکه مجلس باید نسبت به مداخله ترکیه در امور داخلی کشورهای آذربایجان و ارمنستان واکنش جدی نشان دهد، گفت: اگر تحرک انقلابی گری نباشد ما به فاجعه بزرگ جغرافیایی می رسیم. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر   محمود احمدی بیغش در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۲۸ آبان ماه) مجلس شورای […]

بامدادخبر -نماینده مردم شازند در مجلس با بیان اینکه مجلس باید نسبت به مداخله ترکیه در امور داخلی کشورهای آذربایجان و ارمنستان واکنش جدی نشان دهد، گفت: اگر تحرک انقلابی گری نباشد ما به فاجعه بزرگ جغرافیایی می رسیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر   محمود احمدی بیغش در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۲۸ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در اخطار اصل ۸۶ قانون اساسی، گفت: در اخطار روز یکشنبه، ۲۶ آبان ماه مطالبی در ارتباط با اتفاقات شمال و شمالغرب کشورمان عرض کردم و امروز برای اینکه شما شاهد باشید و در تاریخ ماندگار شود اعلام می کنم که بررسی های راهبردی و تحلیل های سیاسی نشان می دهد کشور ترکیه، عربستان و ایران همانند کشورهای عراق، لیبی و مصر در مسیر تخلیه قدرت ژئوپولتیک در منطقه خاورمیانه به واسطه سیاست های مرموز انگلیس، آمریکا و اسرائیل قرار گرفته است.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه ترکیه متوجه این خطر بزرگ نیست و اخیرا با مداخله مستقیم در امور داخلی دو کشور مستقل آذربایجان و ارمنستان و تغییر نقشه سیاسی منطقه مسیر ورود ناتو، اسرائیل و آمریکا را به عمق ژئوپولتیک دریای خزر هموار کرد.

وی افزود: در حالی که در غفلت مرگ بار سیاست خارجی ایران نسبت به این تحولات پر اهمیت منطقه ای مجلس که خود را مدعی انقلابی گری می داند مشمول مسائلی که برخی از آن ها سطحی است نموده لذا انتظار می رود در یک موضع گیری کاملا قاطعانه نسبت به اتفاقات اخیر شمال غرب ایران واکنش جدی نشان داده شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: پیشنهاد می کنم در یک بیانیه نسبت به مداخله ترکیه در این منطقه عکس العمل کاملا منطقه ای و غیورمندانه نشان داده شود و رسما اعلام شود که ایران این مرزبندی جغرافیایی و کوریدور موردنظر ترکیه را به رسمیت نمی شناسند و با دعوت از سفرای آذربایجان، ارمنستان، ترکیه به مجلس از آن ها توضیح مفصل بخواهد.

احمدی بیغش خطاب به مردم، نمایندگان، انقلابیون و دلسوزان نظام، افزود: مسائلی در شمالغرب در حال شکل گیری است که اگر تحرک انقلابی نباشد قطعا ما به فاجعه بزرگ جغرافیایی می رسیم بنده این مطلب را گفتم تا در تاریخ بماند.