شهردار شیراز خبر داد :

تلاش شهرداری شیراز برای بهره برداری از سه ایستگاه خط دو مترو تا پایان سال

بامدادخبر -شهردار شیراز در بازدید از روند اجرایی ایستگاه های خط دو مترو گفت: تلاش داریم تا پایان امسال ایستگاه های قهرمانان واقع در میانرود، ایستگاه عادل آباد و ایستگاه امیرکبیر واقع در میدان بسیج از خط دو مترو را به بهره برداری برسانیم. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر  ، حیدر اسکندرپور گفت: ایستگاه قهرمانان […]

بامدادخبر -شهردار شیراز در بازدید از روند اجرایی ایستگاه های خط دو مترو گفت: تلاش داریم تا پایان امسال ایستگاه های قهرمانان واقع در میانرود، ایستگاه عادل آباد و ایستگاه امیرکبیر واقع در میدان بسیج از خط دو مترو را به بهره برداری برسانیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر  ، حیدر اسکندرپور گفت: ایستگاه قهرمانان در میانرود، ایستگاه عادل آباد و ایستگاه امیرکبیر با سرعت بسیار خوبی در حال اجرا هستند.
وی با اشاره به اینکه ایستگاه امام حسین (ع) محل تلاقی خط یک و دو متروی شیراز است، افزود: تلاش داریم این ایستگاه را نیز تا پایان سال به بهره برداری برسانیم اما اجرای این ایستگاه به علت وجود تاسیسات شهری و آب های سطحی دشوار است.
شهردار شیراز به شهروندان گفت: همچون گذشته که مردم شیراز در زمان اجرای پروژه ها صبر و تحمل داشتند، می خواهیم در ماه های آینده نیز با ما همراهی کنند. همچنین از نیروی زحمتکش پلیس نیز می خواهم برای افزایش سرعت اجرای پروژه ایستگاه امام حسین (ع) و اتمام آن در مدت زمان تعیین شده با شهرداری همکاری ویژه داشته باشد.
اسکندرپور در بازدید از ایستگاه متروی استقلال گفت: این ایستگاه از نظر اجرایی یکی از سخت ترین ایستگاه های خط دو متروی شیراز است چون در محدوده باسکول نادر محل تلاقی ترافیک شمال – جنوب با غرب شهر قرار گرفته و از این رو نمی توانستیم برای اجرای ایستگاه خیابان را مسدود و از سطح معبر استفاده کنیم.
وی ضمن اشاره به حفر تونلی به طول ۲۵۰ متر برای دسترسی به نقطه اجرای ایستگاه متروی استقلال افزود: در محدوده باسکول نادر شاهد جریان زندگی و ترافیک در سطح خیابان هستیم و شهروندان و واحدهای تجاری و مسکونی طبق روال قبل زندگی می کنند اما در ۱۸ متر زیر زمین اقدامی بزرگ توسط  مهندسین و مشاورین در جریان است.
شهردار شیراز با بیان اینکه اجرای پروژه ایستگاه استقلال هزینه ای بالایی دارد، افزود: نکته خیلی مهم این است که عرض ایستگاه استقلال ۲۴ متر و در مقایسه با ایستگاه های قبلی مترو که ۱۸ تا ۲۱ متر بوده، عرض بیشتری دارد و برای اجرای این عرض نیازمند حفاری بیشتری نیز بودیم که نشان دهنده سختی اجرای پروژه است.
اسکندرپور درخصوص امکان نشست زمین های مجاور ایستگاه استقلال گفت: این پروژه بسیار حساس است و در بالای معبر با دوربین های دقیق به طور دائم نشست های معبر اصلی و … سنجش می شود و با رصد روزانه تدابیر لازم را برای به سرانجام رسیدن پروژه انجام می دهیم. حضور همکاران با دانش فنی و پیمانکار متخصص و با تجربه بسیار خوب در پروژه نگرانی شهروندان را رفع می کند.
شهردار شیراز نوید داد: به امید روزی که شهروندان از ایستگاه استقلال به عنوان یکی از پیچیده ترین و حساس ترین اقدامات فنی که در شهر شیراز انجام شده، استفاده کنند.
وی با یادآوری این موضوع که پیش از این به شهروندان قول داده بودیم حفاری خط دو را در موعد خود به سرانجام می رسانیم، گفت: طی روزهای آینده دو دستگاه حفار مکانیزه  TBM از تونل ایستگاه آزادی در مجاورت پارک آزادی خارج می شود و به موازات آن در حال احداث ایستگاه ها هستیم.
بر اساس این گزارش، حیدر اسکندرپور شهردار شیراز به همراه نواب قائدی رییس و محمدتقی تذروی عضو کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک و سعید نظری عضو هیات رییسه و سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز از روند اجرایی ایستگاه های خط دو مترو شامل میانرود، عادل آباد، دولت، امیرکبیر، استقلال و امام حسین (ع) بازدید کردند.