اولویت اول استان تامین آب شرب است/دستگاه های اجرایی راهکار های جذب سرمایه در بورس را ارائه دهند

به گزارش پایگاه تحلیلی بامدادخبر، عنایت الله رحیمی عصر سه‌شنبه در جلسه شورای توسعه استان فارس با اشاره بودجه توسعه استان گفت: سازمان برنامه بودجه قریب بر ۷۰۰ میلیارد تومان به استان فارس اختصاص داده است. رحیمی با بیان اینکه یکی از مواردی که دولت به جد بر روی آن تاکید دارد واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام […]

به گزارش پایگاه تحلیلی بامدادخبر، عنایت الله رحیمی عصر سه‌شنبه در جلسه شورای توسعه استان فارس با اشاره بودجه توسعه استان گفت: سازمان برنامه بودجه قریب بر ۷۰۰ میلیارد تومان به استان فارس اختصاص داده است.

رحیمی با بیان اینکه یکی از مواردی که دولت به جد بر روی آن تاکید دارد واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام دولتی به بخش خصوصی است تاکید کرد : مدیران دستگاه‌های اجرایی فارس با واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام باید سهم یارانه ۷۱ میلیارد تومانی فارس که در قالب تبصره ۱۹ ابلاغ شده را به صورت کامل جذب کنند و در کنار این موضوع باید پیگیر جذب اعتبارات ملی نیز باشند.

وی با اشاره به پروژه های عمرانی درحال ساخت اظهار کرد: استان فارس حدود سه هزار پروژه عمرانی دارد و آن پروژه هایی که قابلیت واگذاری دارند به بخش خصوصی بدهیم.

استاندار فارس گفت: به سرمایه دارانی که بر روی پروژه های عمرانی سرمایه گذاری کنند بر اساس تبصره ۱۹ برنامه بودجه، ۳۰ درصد مبلغ مورد نیاز برای اتمام آن پروژه به عنوان یارانه تشویقی پرداخت می‌شود.

رحیمی در خصوص  واگذاری پروژه‌ها دارای کسر بودجه گفت : با واگزاری ۳۳ پروژه به سرمایه گذاران می‌توان ده درصد کسری بودجه را برطرف کرد.

وی با بیان اینکه تامین آب شرب استان اولیت  اول برای سرمایه گذاری است، گفت :  اعتبارات استان فارس برابر قانون بودجه و تبصره‌های قانونی بودجه باید توزیع شود و  آب شرب و تکمیل پروژه‌های با پیشرفت بالا از اولویت‌های استان برای توزیع اعتبارات است که باید به آن توجه کرد .

استاندار فارس با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته شده برای بنگاه های دارای مشکل  کرونا ، از  تصویب بیش از ۲۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات کرونا برای بنگاه‌های آسیب دیده از این بیماری در استان خبر داد و افزود ، دستگاه‌های اجرایی به ویژه اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی، صنعت و معدن و ادراه اصناف باید برای جذب این تسهیلات تلاش کنند.

رحیمی با تاکید بر استفاده از فرصت‌های بازارهای سرمایه و بورس، گفت: دستگاه‌های اجرایی راهکارهای خود را برای جذب بازار سرمایه در استان فارس ارائه کنند.