آمار مرگ و میر ویروس کرونا در فارس

۱۶مرگ در ۲۴ ساعت گذشته

معاون بهداشت دانشگاه با حضور در استودیو سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز و اعلام آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان، گفت: از ابتدای شیوع بیماری کووید۱۹ در استان فارس، ۱۹۸ هزار نفر از مردم استان تحت آزمایش های این بیماری قرار گرفتند که تا امروز ۲۷ هزار و ۳۳۹ مورد مثبت قطعی شناسایی شده […]

معاون بهداشت دانشگاه با حضور در استودیو سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز و اعلام آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان، گفت: از ابتدای شیوع بیماری کووید۱۹ در استان فارس، ۱۹۸ هزار نفر از مردم استان تحت آزمایش های این بیماری قرار گرفتند که تا امروز ۲۷ هزار و ۳۳۹ مورد مثبت قطعی شناسایی شده است.

دکتر «عبدالرسول همتی» افزود: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۶ نفر از هم استانی ها جان خود را در اثر بیماری کووید۱۹ از دست دادند که با این تعداد، جمع جانباختگان به ۳۶۶ نفر رسید.

او با بیان اینکه ۲۳ هزار و ۲۱۶ نفر تاکنون با بهبودی کامل از بیمارستان ها مرخص شده یا از قرنطینه خانگی خارج شده اند، اظهار کرد: هزار و ۱۷۹ بیمار نیز هم اکنون در بیمارستان های استان فارس بستری هستند و ۹۰ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش های مراقبت ویژه بستری شده اند.

معاون بهداشت دانشگاه تاکید کرد: همانطور که مشاهده می کنید آمار نشان دهنده این است که ویروس کرونا عفونی تر و تهاجمی تر شده است، بنابراین مردم باید با جدیت توصیه های بهداشتی را رعایت کنند.

دکتر همتی با اشاره به آمار مقایسه ای بیماری کووید۱۹ در کشور و استان فارس گفت: در حالی که ۱۰ درصد از موارد ابتلای کشور شامل بیماران استان فارس می شود، خوشبختانه تنها دو و نیم درصد موارد مرگ و میر کووید۱۹ کشور مربوط به فارس است و این نشان دهنده تلاش گسترده و خستگی ناپذیر کادر بهداشتی و درمانی فارس است که برای بهبودی بیماران از جان مایه می گذارند.

او از مردم استان خواست توصیه های بهداشتی را جدی بگیرند و با رعایت این توصیه ها به کادر بهداشتی و درمانی کمک کنند تا با روحیه بهتر به بیماران خدمت کنند.