گوردخمه‌های لانه طاووس مرودشت آسیب ندیده است

بنا براعلام تعدادی از رسانه ها مبنی بر تخریب گوردخمه‌های تاریخی لانه طاووس مرودشت، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این شهرستان گفت: گور دخمه ها تخریب نشده اند و فقط حفره هایی بر روی صخره طبیعی ایجاد شده است. بهمن مردانی در این خصوص اعلام داشت: حفره های موجود بر روی صخره […]

بنا براعلام تعدادی از رسانه ها مبنی بر تخریب گوردخمه‌های تاریخی لانه طاووس مرودشت، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این شهرستان گفت: گور دخمه ها تخریب نشده اند و فقط حفره هایی بر روی صخره طبیعی ایجاد شده است.

بهمن مردانی در این خصوص اعلام داشت: حفره های موجود بر روی صخره ای کاملاً طبیعی ایجاد شده است و گوردخمه های لانه طاووس آسیب ندیده اند. ضمن اینکه این آسیب  به تازگی انجام نشده و مربوط به سالها قبل بوده است و در حال حاضر نیز توسط گروه باستان شناسی و مرمت اداره میراث فرهنگی شهرستان و پایگاه میراث جهانی تخت جمشید، کاملا ترمیم و پوشیده شده اند.

بهمن مردانی اضافه کرد: با وجود تمام مشکلات  از جمله محصور بودن اثر در دامنه کوه و شخصی بودن تعدادی از املاک  آن محدوده ، منطقه همچنان در حفاظت و حراست می باشد .

او تاکید کرد: صخره تخریب شده کاملا طبیعی  و غیر تاریخی بوده و تنها فی مابین آثار تاریخی واقع شده است و هیچ اثر تاریخی در آن قسمت وجود نداشته است.