در آیین تقدیر از دست اندرکاران بسیج ملی کنترل فشارخون

کسب ۲ رتبه برتر از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز 

آرمان وطن / معاون بهداشت دانشگاه و دبیر اجرایی بسیج ملی کنترل فشار خون در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از برگزاری آیین تقدیر از دست اندرکاران بسیج ملی کنترل فشار خون با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و موفقیت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این زمینه خبر داد. دکتر «عبدالرسول همتی» گفت: در […]

آرمان وطن / معاون بهداشت دانشگاه و دبیر اجرایی بسیج ملی کنترل فشار خون در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از برگزاری آیین تقدیر از دست اندرکاران بسیج ملی کنترل فشار خون با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و موفقیت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این زمینه خبر داد.

دکتر «عبدالرسول همتی» گفت: در آیین تقدیر از دست اندرکاران بسیج ملی کنترل فشار خون ،دانشگاه ‌های علوم پزشکی که در اجرای موفقیت آمیز این برنامه ملی، مشارکت و کوشش داشتند، تقدیر شد.

وی افزود: دانشگاه ‌های برتر در اجرای این بسیج ملی، بر اساس شاخص ‌های دوازده گانه مشخص شده از سوی وزارت بهداشت، انتخاب شده اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیرازگفت :دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در دو بخش «نظارت و ارزشیابی» و «آموزش و اطلاع رسانی» بر مبنای شاخص های تعریف شده حائز رتبه برتر شد.

دکتر همتی با اشاره به این موضوع که در بسیج ملی کنترل فشار خون که از بیست و هفتم اردیبهشت آغاز شد و تا پانزدهم تیر ادامه داشت، فشار خون سی میلیون و ۵۵۰ هزار نفر مورد سنجش قرار گرفته و دو میلیون و ۶۰۰ هزار بیمار جدید مبتلا به پُرفشاری خون و حدود هشت میلیون نفر بیمار مبتلا به پره هایپرتنشن، شناسایی شدند، گفت: در مدت اجرای بسیج ملی کنترل فشارخون در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ۷۳ هزار و ۱۲۴ بیمار جدید مبتلا به فشار خون بالا شناسایی و زیر پوشش مراقبت های لازم قرار دارند.

معاون بهداشت دانشگاه با تقدیر از تمام افرادی که با حمایت و تلاش خود، گامی در راه اجرای این بسیج ملی برداشتند، اظهار امیدواری کرد نتایج نهایی این بسیج ملی، ارتقای سلامت مردم عزیز کشورمان را به دنبال داشته باشد.