افزایش ۲۰ درصدی تولید زردآلو در بیضا

بامداد خبر: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا گفت: با توجه به شرایط مساعد آب و هوایی امسال و کاهش سرمازدگی بهاره، تولید این محصول نسبت به سال قبل ۲۰ درصد افزایش یافته است. به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بیضا، صدیقه مویدی بیان کرد: برداشت زردآلو از سطح بیش از ۱۵ هکتار از […]

بامداد خبر: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا گفت: با توجه به شرایط مساعد آب و هوایی امسال و کاهش سرمازدگی بهاره، تولید این محصول نسبت به سال قبل ۲۰ درصد افزایش یافته است.
به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بیضا، صدیقه مویدی بیان کرد: برداشت زردآلو از سطح بیش از ۱۵ هکتار از باغات این شهرستان از اواخر خرداد ماه آغاز شده است و تا پایان تیر ماه ادامه دارد.
وی با توجه به میانگین عملکرد ۱۲ تنی محصول زردآلو در هر هکتار پیش بینی کرد: بالغ بر ۱۸۰ تن محصول از سطح باغ های این شهرستان جمع آوری گردد که این میزان نسبت به سال گذشته ۳۰ تن افزایش دارد.
مویدی اضافه کرد: درختان زردآلوی کشت شده از ارقام شکر پاره، قیسی، تخم گردی و خیاری است که به روش آبیاری قطره ای مشروب می شوند.
او تصریح کرد: برداشت زردآلو به صورت دستی انجام می‌شود و مهارت کارگران در نحوه برداشت و بسته بندی حائز اهمیت است.
این مقام مسئول اظهار کرد: علاوه بر فروش این میوه بصورت خام و تهیه لواشک، مربا، کمپوت، ترشک و برگه زردآلو خانگی از سال جاری بخشی از زردآلوی تولید شده، به تنها واحد میوه خشک کنی این شهرستان ارسال می شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا خاطر نشان کرد: تولید این میوه تابستانه در شهرستان بیضا سهم اشتغالزایی بالایی در مرحله برداشت و فرآوری دارد.
شهرستان ‌بیضا در ۶۰ کیلومتری شیراز قرار دارد و با ۴ هزار و ۲۲۸ هکتار باغ از قطب های تولید محصولات باغی استان فارس است.