آغاز برداشت گندم در بیضا؛

 وضعیت برداشت در دیمزارها مطلوب نیست

بامداد خبر: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا گفت: عملیات برداشت محصول استراتژیک گندم از سطح ۱۱ هزار و ۳۲۳ هکتار از کشتزارهای این شهرستان آغاز شده است. به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، صدیقه مویدی با اشاره به اینکه برداشت گندم در این شهرستان از هیجدهم خرداد ماه آغاز شده است و تا اواخر […]

بامداد خبر: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا گفت: عملیات برداشت محصول استراتژیک گندم از سطح ۱۱ هزار و ۳۲۳ هکتار از کشتزارهای این شهرستان آغاز شده است.
به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، صدیقه مویدی با اشاره به اینکه برداشت گندم در این شهرستان از هیجدهم خرداد ماه آغاز شده است و تا اواخر تیرماه ادامه دارد، افزود: تعداد ۱۴ اکیپ برداشت به‌ منظور نظارت بر نحوه برداشت، فعالیت کمباین ها و انجام عملیات کیل گیری بطور مستقیم نظارت دارند.
وی اظهار کرد: به دلیل خشکسالی، پراکنش نامناسب بارندگی‌ها و همچنین تنش‌های محیطی در فصل پاییز و زمستان سال گذشته، برداشت در دیمزارها از وضعیت نامطلوبی برخوردار است و ۴۰۷ هکتار از مزارع گندم دیم قابل برداشت نیست.
به گفته مویدی ؛ از این میزان سطح قابل برداشت، ۱۱ هزار هکتار آبی و ۳۲۳ هکتار دیم است.
او پیش بینی کرد: تا پایان زمان برداشت بالغ بر ۳۵ هزار تن گندم از ارقام سیروان، ترابی، تیرگان، شیروان، چمران۲ و قابوس از گندم زارهای این شهرستان جمع آورری گردد.
این مقام مسئول تاکید کرد: خروج و تردد خودروهای حامل گندم بدون مجوز جهادکشاورزی از شهرستان ممنوع می باشد.
وی خاطر نشان کرد: به ‌منظور تحویل گندم با نرخ تضمینی ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان از کشاورزان، چهار مرکز خرید در نظر گرفته شده است که از ساعت ۷ صبح تا ۷ شب فعال خواهند بود.
او یادآور شد: تحویل گندم به سیلو مستلزم ثبت اطلاعات بهره بردار در سامانه جامع پهنه بندی است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا بیان کرد: سال گذشته ۳۷ هزار و ۲۳۸ تن گندم از کشاورزان این منطقه خریداری شد.