شروع برداشت زردآلو از باغ‌های نی‌ریز

بامداد خبر: مدیر جهاد کشاورزی نی‌ریز از آغاز برداشت زردآلو از۲۸۰هکتار باغ‌های این شهرستان خبرداد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، علیرضا بصیری گفت: برداشت این محصول در شهرستان نی ریز از نیمه دوم خرداد‌ماه شروع شده است و تا اوایل تیرماه ادامه دارد. وی تصریح‌کرد: سطح زیر کشت این محصول در شهرستان عمدتا […]

بامداد خبر: مدیر جهاد کشاورزی نی‌ریز از آغاز برداشت زردآلو از۲۸۰هکتار باغ‌های این شهرستان خبرداد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، علیرضا بصیری گفت: برداشت این محصول در شهرستان نی ریز از نیمه دوم خرداد‌ماه شروع شده است و تا اوایل تیرماه ادامه دارد.
وی تصریح‌کرد: سطح زیر کشت این محصول در شهرستان عمدتا در بخش پشتکوه است و پیش‌بینی می شود امسال ۲۰۰ تن زردآلو برداشت شود که به دلیل سرمازدگی، کاهش ۹۰ درصدی تولید را شاهد هستیم.
بصیری با بیان اینکه فلکه ای، تخم گردی، شدو، خیاری و محلی از ارقام کشت شده این محصول در نی‌ریز به شمار می‌آید؛ افزود: زردآلوی تولیدی این شهرستان به‌دلیل شرایط جوی منطقه از رنگ و طعم خاصی برخوردار و مورد توجه خریداران است.

برداشت گوجه‌سبز از باغ‌های نی‌ریز

مدیرجهادکشاورزی شهرستان نی‌ریز از برداشت گوجه‌سبز از سطح چهار هکتار باغ‌های شهرستان خبرداد.
به گزارش روابط‌عمومی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان نی‌ریز، علیرضا بصیری گفت: پیش‌بینی می‌شود؛ امسال تا پایان خردادماه حدود ده تن محصول، برداشت و روانه بازار شود.
وی با بیان اینکه برغانی، رقم درختان گوجه سبز است؛ افزود: غالب گوجه سبز‌های شهرستان در بخش پشتکوه تولید و به‌صورت تازه‌خوری به بازار عرضه می‌شود.
بصیری تصریح‌کرد: گوجه‌سبز به آلوی وحشی سبز رنگ معروف است؛ این میوه دارای مقدار زیادی از پروتئین، چربی (روغن)، انواع کربوهیدرات‌ها و نمک‌های معدنی است و اسید‌های ارگانیک سبز آن شامل اسید سیتریک، اسید مالیک، تانیک، اسیدبنزوئیک و اسید تاتاریک می‌باشد و طرفداران زیادی به ویژه بین کودکان و نوجوانان دارد.