پیش بینی برداشت دو برابری سیب گلاب در بیضا

بامداد خبر:مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا از آغاز برداشت سیب گلاب از باغ های سیب این شهرستان از اواخر خرداد ماه خبر داد و گفت: تولید این محصول در سال جاری افزایش ۲٫۵ برابری دارد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، صدیقه مویدی با اشاره به سطح ۱۵۰ هکتاری باغ های سیب شهرستان بیضا […]

بامداد خبر:مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا از آغاز برداشت سیب گلاب از باغ های سیب این شهرستان از اواخر خرداد ماه خبر داد و گفت: تولید این محصول در سال جاری افزایش ۲٫۵ برابری دارد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، صدیقه مویدی با اشاره به سطح ۱۵۰ هکتاری باغ های سیب شهرستان بیضا تصریح کرد: از این سطح تنها ۲۵ هکتار به سیب رقم گلاب و یک هکتار به سیب ترش اختصاص دارد و مابقی ارقام پاییزه است.
وی عمده ارقام کشت ‌شده سیب در باغ‌های این شهرستان را کهنز، گلاب تابستانه، ترش مصری، رد و گلدن ذکر کرد.
مویدی پیش‌بینی کرد: تا پایان مرداد ماه، بالغ بر ۲۵۰ تن انواع سیب گلاب بهاره و ۱۰ تن سیب ترش برداشت و روانه بازار شود.
به گفته وی تولید این میوه تابستانی در سال گذشته ۱۰۰ تن بوده است.
او بیان کرد: در سال جاری افزایش نزولات آسمانی و کاهش سرمازدگی بهاره به عنوان دو عامل مهم در افزایش عملکرد تولید باغ های سیب گلاب این شهرستان موثر بوده است.
این مقام مسئول اظهار کرد: راهکار دیگر آبیاری نوین و قطره‌ای باغ هاست که در بیشتر باغ‌های سیب گلاب اجرا شده و مصرف آب را کاهش داده است.
مویدی گفت: سیب گلاب به صورت تازه خوری مصرف می‌شود و انباری برای نگهداری آن وجود ندارد، بنابراین قبل از خراب شدن باید به سرعت به فروش برسد.