رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در جمع اصحاب رسانه تاکید کرد؛

تلاش مجموعه سلامت فارس برای ایفای نقش کلیدی در تحقق اهداف جوانی جمعیت

بامداد خبر:رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز اقدامات گسترده مجموعه سلامت استان را در زمینه جوانی جمعیت در سال گذشته و سال جاری، گویای رویکرد این مجموعه نسبت به نقش کلیدی در این هدف مهم ملی دانست. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، دکتر « سید وحید حسینی» رئیس دانشگاه صبح […]

بامداد خبر:رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز اقدامات گسترده مجموعه سلامت استان را در زمینه جوانی جمعیت در سال گذشته و سال جاری، گویای رویکرد این مجموعه نسبت به نقش کلیدی در این هدف مهم ملی دانست.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، دکتر « سید وحید حسینی» رئیس دانشگاه صبح امروز به همراه معاونان دانشگاه در جمع اصحاب رسانه فارس حضور یافته و ضمن تبیین اولویت‌ها و اقدامات دانشگاه در حوزه‌های مختلف، به پرسش‌های خبرنگاران پیرامون مسایل حوزه سلامت فارس، پاسخ داد.
او در این نشست که به مناسبت هفته ملی جمعیت برگزار شده بود، جوانی جمعیت را نیاز اساسی و واقعی جامعه امروز کشور خواند که باید با تلاش همه جانبه بکوشیم فرصت طلایی برای دستیابی به این مهم را فراهم آوریم.
دکتر حسینی با اشاره به دقت نظر مقام معظم رهبری نسبت به اهمیت این موضوع افزود: همه ارکان نظام با هدایت مقام معظم رهبری، در این حیطه بسیج شده و در دولت جدید شاهد عملیاتی شدن اهداف آن بوده‌ایمکه مجموعه وزارت بهداشت نیز از سازمان‌های دخیل در این زمینه است.
مسوول ارشد حوزه سلامت فارس پیری جمعیت را تهدیدی برای سلامت، اقتصاد، فرهنگ، امنیت و تمامی ابعاد حیات یک جامعه خواند که باید از وقوع آن پیشگیری کنیم.
به گفته دکتر حسینی مجموعه سلامت فارس در سال گذشته با برگزاری ۲۶ نشست قرارگاهی کوشیده است تا مبانی این اولویت ملی را در تمامی ارکان دانشگاه پیاده سازی کرده و از اصحاب رسانه استان نیز خواست تا با توجه به قدرت رسانه در سطح جامعه، در آگاه سازی افکار عمومی نسبت به اهمیت این موضوع و فرهنگ سازی و تغییر نگرش‌ها بکوشند.
او در ادامه به تبیین اقدامات انجام شده در حوزه‌های مختلف دانشگاه پرداخت و گفت: با وجود بحران‌هاییکه کرونا به نظام سلامت تحمیل کرد، تلاش و عزم جدی مجموعه دانشگاه بر این بوده که این وقفه جبران شده و بتوانیم مسیر پیشرفت دانشگاه را با تلاش مضاعفی بپیماییم که به ویژه از جمله مهم‌ترین عرصه‌هاییکه در برابر این پاندمی آسیب دید، عرصه آموزش بود؛ اما با کوشش مجموعه اساتید و دانشجویان دانشگاه در سال گذشته موفق شدیم در زمینه رتبه‌های برتر آزمون‌های تخصصی و فوق تخصصی، از افزایش قابل توجهی در نفرات برتر برخوردار شویم.
دکتر حسینی همچنین از کسب رتبه سوم فناوری در میان دانشگاه‌های علوم پزشکی تیپ یک کشور خبر داد و گفت: در سال گذشته با برگزاری منظم نشست‌های هفتگی دانش بنیان در دانشگاه تلاش شد تا از دست اندرکاران این حوزه در استان حمایت شود؛ همچنین موفق به راه اندازی پارک فناوری سلامت در دانشگاه شدیم که زیرساختی مهم در این زمینه محسوب می‌شود.
مسوول ارشد حوزه سلامت فارس در ادامه به توانمندی‌های مجموعه درمان دانشگاه پرداخت و با بیان اینکه بر اساس آمارها، حدود ۲۸ درصد از مراجعه کنندگان به مراکز درمانی استان را ساکنان استان‌های دیگر کشور و به ویژه استان‌های همجوار تشکیل می‌دهند، این اعتماد عمومی به مجموعه سلامت فارس را مایه افتخار این قطب پزشکی کشور عنوان کرد و افزود: از سویی دیگر با رایزنی‌ها و پیگیری‌های انجام شده در تلاش هستیم که نگاه وزارت بهداشت به دانشگاه علوم پزشکی شیراز در زمینه تخصیص اعتبار و امتیاز، فراتر از شاخص‌های سرانه جمعیتی باشد.
او بخش دیگری از اقدامات بنیانی حوزه سلامت را در مجموعه بهداشت استان عنوان کرد که با توسعه خدمات غربالگری، اقداماتی نظیر تامین آب آشامیدنی سالم و کسب گواهی سلامت آب آشامیدنی برای کلان شهر شیراز، همچنین ارائه بسته‌های مراقبتی به گروه‌های مختلف جامعه نظیر مادران و کودکان، در حال پیاده سازی است.
دکتر حسینی در ادامه به فعالیت‌های مجموعه غذا و دارو در دانشگاه علوم پزشکی شیراز اشاره کرد که از جمله دستاوردهای مهم این مجموعه در سال گذشته، در کنار تلاش برای تامین دارو و مصرف بهینه آن، ایجاد زمینه‌های توزیع نان کامل در برخی نانوایی‌ها بود و می‌تواند آثار درازمدت مثبتی برای سلامت جامعه به همراه داشته باشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه به موضوع اخلاق و فرهنگ، به عنوان دیگر محور فعالیت‌های دانشگاه اشاره کرد که با برنامه ریزی و تلاش برای اشاعه فرهنگ ایرانی_اسلامی، بر مبنای علمی در حال انجام است تا رسالت دانشگاه در برابر نسل نخبگان و آینده سازان جامعه به خوبی ایفا شود.
او همچنین تلاش برای تامین مطالبات و مدیریت مالی مجموعه سلامت استان، در کنار توسعه زیرساخت‌های موردنیاز و پیشبرد پروژه‌های عمرانی در دانشگاه را نیز از دیگر ماموریت‌های مجموعه سلامت استان برشمرد که با جدیت در حال پیگیری و انجام است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به برگزاری ۲۱ نشست خبری اعضای هیات رئیسه و مدیران ارشد دانشگاه طی سال گذشته، همدلی و همراهی اصحاب رسانه و دغدغه مندی آنان را موجب تقویت خدمات این حوزه دانست و گفت: اصحاب رسانه با دریافت نیازها و مسایل جامعه و انعکاس آن به مسوولان، زمینه توسعه خدمات را فراهم می‌کنند.
در این نشست که صبح امروز، یکم خرداد ۱۴۰۲ برگزار شد، دکتر « مهرداد شریفی» معاون درمان؛ دکتر « سید ابوالفضل هاشمی اصل» معاون توسعه مدیریت و منابع؛ دکتر « عباس رضائیان زاده» معاون بهداشت   و دکتر « محمدجواد راعی» معاون غذا و داروی دانشگاه نیز در حیطه‌های مربوط به هر معاونت، پاسخگوی پرسش‌های مردمی بودند.