با شناخت برترینهای کشور در حوزه ماکیان زینتی؛

اولین فستیوال ماکیان زینتی ایران در شیراز برگزار شد

بامداد خبر:ششمین همایش رایگان ماکیان زینتی و کرم میلورم در نمایشگاه دام طیور و آبزیان شیراز و اولین جشنواره کشوری ماکیان زینتی شیراز برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، مدیر مجموعه ماکیان زینتی بیات فارم و مدیر مرکز مهارت آموزی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی فارس هدف از برگزاری اولین […]

بامداد خبر:ششمین همایش رایگان ماکیان زینتی و کرم میلورم در نمایشگاه دام طیور و آبزیان شیراز و اولین جشنواره کشوری ماکیان زینتی شیراز برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، مدیر مجموعه ماکیان زینتی بیات فارم و مدیر مرکز مهارت آموزی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی فارس هدف از برگزاری اولین جشنواره کشوری ماکیان زینتی را اتحاد تولید کنندگان، ساماندهی بازار فروش، استاندارد سازی و تولید انبوه جهت صادرات، ایجاد بازار امن جهت خرید و فروش و برگزاری دوره های آموزشی برای ورود به این حرفه عنوان کرد.
محمد جواد بیات با اشاره به اینکه برند سازی تولید کنندگان در داخل کشور از اهداف دیگر این فستیوال است ، بیان کرد: خوشبختانه همزمان با این جشنواره برای اولین بار در کشور فدراسیون ثبت شده است و از این طریق در دیگر شهرها دفاتر ایجاد و عضو فدراسیون می شوند تا بتوانیم به اهداف مطرح شده برسیم.
وی خاطرنشان کرد: همچنین با تشکیل فدراسیون امید است که تولید کننده ها ی حرفه ای بتوانند در فستیوال جهانی شرکت کنند و درحال حاضر دفتر فدراسیون در شیراز رسما کار خود را آغاز کرده است.
بیات همچنین درباره این فستیوال گفت: ۱۵۰ پرنده با ۵۶ شرکت کننده در فستیوال شرکت کردند و در کنار این جشنواره اولین فدراسیون ماکیان زینتی در شیراز راه اندازی شد است.
دبیر علمی همایش رایگان ماکیان زینتی و کرم میلورم در نمایشگاه دام طیور و آبزیان شیراز بیان کرد: فدراسیون در طول سال با توجه به تولید کننده ها و نیاز ها ایجاد اشتغال می کند و بسترهای فروش با رویکرد صادرات و ارز آوری مطرح است.
بیات افزود: همچنین برگزاری جلسات هفتگی اعضا، نظارت فدراسیون بر بازار و توزیع اقلام مورد استفاده مانند مکمل ها ، استاندار سازی محصولات و … دنبال می شود.
وی با توضیح اینکه ماکیان شامل انواع پرنده ها مرغ و خروس های زینتی، طاووس، قرقاول و… است ، یادآور شد: استاندارد سازی تولید در راستای رقابت با کشورهای دیگر، همکاری با تولید کننده ها، سرکشی به فارم، استفاده از دان، مکمل مناسب و… در فدراسیون دنبال می شود.
بیات با اشاره به انواع نژاد مرندی ، گلپایگانی، گلین لری در ماکیان زینتی کشور بیان کرد: در فدراسیون سعی در ثبت نژاد های داخلی داریم.
مدیر مجموعه ماکیان زینتی بیات فارم و مدیر مرکز مهارت آموزی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی فارس با اشاره به اینکه اهداف دیگر اشتغال زایی بدون سرمایه است که زنان خانه دار از طرف فدراسیون امکانات و دستگاه ها را برای تولید تخم مرغ دریافت می کنند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه بازار خوبی داشته است و درحالی ۱۲۶ نفر زیرمجموعه شرکت بوده است.
بیات با بیان اینکه بیش از ۲ هزار نژاد مرغ و خروس با ۱۸۰ رنگ داریم و بازار تولید تخم های رنگی با امگا بالا داریم ، عنوان کرد: تولید این نوع تخم ها را در همایش آموزش می دهیم تا در ویترین و مارکت وارد شود
وی خاطرنشان کرد که این جشنواره در حوزه ماکیان زینتی سالیانه برگزار خواهد شد.
گفتنی است که اولین جشنواره کشوری ماکیان زینتی شیراز از ۲۷ تا ۳۰ اردیبهشت با معرفی برترین ماکیان زینتی در محل دائمی نمایشگاه بین المللی فارس برگزار شد.

 

در زمینه پرورش ماکیان زینتی استقبال فرا تر از حد انتظار بوده