شهردار کلان‌شهر شیراز اعلام کرد؛

برپایی خانه شعر و اندیشه شیراز با هدف گسترش فرهنگ شهروندی

بامداد خبر:شهردار کلان‌شهر شیراز گفت: خانه شعر و اندیشه با هدف گسترش فرهنگ شهروندی و زمینه‌سازی برای ایجاد شهر خلاق ادبی با محوریت امیراسماعیل آذر چهره برجسته ادبی کشور برپا شده است. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، محمدحسن اسدی اظهار کرد: شهرداری این کلان‌شهر با هدف گسترش فرهنگ شهروندی و زمینه‌سازی برای ایجاد […]

بامداد خبر:شهردار کلان‌شهر شیراز گفت: خانه شعر و اندیشه با هدف گسترش فرهنگ شهروندی و زمینه‌سازی برای ایجاد شهر خلاق ادبی با محوریت امیراسماعیل آذر چهره برجسته ادبی کشور برپا شده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، محمدحسن اسدی اظهار کرد: شهرداری این کلان‌شهر با هدف گسترش فرهنگ شهروندی و زمینه‌سازی برای ایجاد شهر خلاق ادبی با محوریت امیراسماعیل آذر چهره برجسته ادبی کشور، اقدام به برپایی خانه شعر و اندیشه کرده است.
به گفته او؛ این خانه شعر و ادب فارسی با همکاری معاونت فرهنگی و اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز در راستای پروژه کلان “شیراز؛ شهر فرهنگ شهروندی” در حال اجراست.
شهردار کلان‌شهر شیراز تصریح کرد: گسترش فرهنگ شهروندی و ادبیات در بین همه اقشار و شهروندان شیرازی و شناسایی استعدادها در حوزه شعر و ادبیات از اهداف این طرح است.
اسدی عنوان کرد: طرح خانه شعر و اندیشه در ۱۸ گام به منظور پیشبرد اهداف موردنظر پیش‌بینی شده است و همه گروه‌های علاقمند به حوزه شعر و ادبیات را در بر می‌گیرد.
به گفته این مقام ارشد مدیریت شهری کلان‌شهر شیراز؛ وب‌گاه adibanonline.ir در این راستا در حال طراحی است و علاقمندان با مراجعه به این حوزه از بخش‌های مختلف آن، آگاهی پیدا می‌کنند.
او به ویژه‌برنامه‌هایی که با حضور امیراسماعیل آذر چهره برجسته ادبی کشور و مجری این طرح به‌مناسبت “هفته شیراز” در این کلان‌شهر برگزار شد، نیز اشاره و بیان کرد: شب شعر بین‌الملل شیراز با حضور شعرای برجسته ملی و بین‌الملل در باغ جهان‌نما و ویژه برنامه “اردیبهشت غزل” با حضور علاقمندان حوزه شعر و ادب فارسی و همچنین کودکان و نوجوانان‌ فعال در این حوزه به‌همراهی خانواده‌هایشان در جوار آرامگاه سعدی برگزار شد.
 اجرای اشعار مولانا توسط گروه ۷۰ نفره “رندان مست” و اشعار حافظ توسط گروه ۲۰ نفره “گلبانگ شیراز” از دیگر برنامه‌های “هفته شیراز” بود که شهردار این  کلان‌شهر به آن پرداخت.