برداشت محصول نخود فرنگی از مزارع شهرستان کوار

بامداد خبر:مسئول زراعت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کوار ضمن بیان این خبر افزود: سطح زیر کشت این محصول در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ به میزان ۴۰ هکتار بوده و پیش بینی می‌شود مقدار ۶۰۰ تن محصول سبز از مزارع این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف شود. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، عملیات برداشت […]

بامداد خبر:مسئول زراعت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کوار ضمن بیان این خبر افزود: سطح زیر کشت این محصول در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ به میزان ۴۰ هکتار بوده و پیش بینی می‌شود مقدار ۶۰۰ تن محصول سبز از مزارع این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، عملیات برداشت محصول نخود فرنگی در شهرستان کوار آغاز شد. حسین احمد پور با اعلام اینکه هفت نفر بهره بردار در این شهرستان مشغول فعالیت و کسب درآمد از این محصول می باشند افزود: همه ساله برداشت محصول نخود فرنگی کوار از هفته سوم فروردین شروع و تا اواخر خرداد ادامه می یافت.
وی بیان کرد: کشت نخود فرنگی همانند سایر حبوبات در تناوب با دیگر محصولات به دلیل توانایی تثبیت ازت هوا موجب افزایش تولید می شود و بسیار مورد توجه صنایع کنسرو سازی است.
او گفت: از اقدامات انجام یافته در خصوص کشت این محصول می توان به برگزاری کلاسهای آموزشی، بازدیدهای کارشناسی، ارائه آموزشهای فنی به کشاورزان را نام برد.
وی خاطر نشان شد: ارقام مورد کشت نخود فرنگی در شهرستان کوار شامل ارقام محلی و رقم ولت است.