با اقدام به موقع نیروهای آتش نشانی در کمپ زیبا شهر  صورت گرفت:

نجات ۴مسافر نوروزی از مرگ ناشی با گاز مونو اکسید کربن

بامداد خبر:قاتل خاموش در کمین مسافران که از وسایل گرمایشی غیر استاندارد استفاده می کنند‌.  به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، هادی عیدی پور رییس این سازمان از نجات ۴نفر از مسافران نوروزی که دچار مسمومیت گاز منواکسید کربن شدند خبر داد.  عیدی پور درباره جزییات این عملیات امداد و نجات که با اقدام […]

بامداد خبر:قاتل خاموش در کمین مسافران که از وسایل گرمایشی غیر استاندارد استفاده می کنند‌.
 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، هادی عیدی پور رییس این سازمان از نجات ۴نفر از مسافران نوروزی که دچار مسمومیت گاز منواکسید کربن شدند خبر داد.
 عیدی پور درباره جزییات این عملیات امداد و نجات که با اقدام به موقع نیروهای آتش نشانی از بروز حادثه منجر به فوت مسافران نوروزی جلوگیری کرد گفت: ساعت ۵صبح بامداد روز یک فرودین ماه نیروهای امداد و نجات یک خانواده ۴نفر را که با گاز منواکسید کربن دچار مسمومیت شده بودند نجات دادند.
او با اشاره به اینکه در این حادثه که در چادر مستقر در کمپ زیبا شهر رخ داد تصریح کرد: متاسفانه به دلیل برودت هوا این خانواده ۴نفره برای گرم کردن  اقدام به روشن کردن پیک نیک مسافرتی کرده بودند که این اقدام باعث مسمومیت آنها با گاز مونو اکسید کربن گردید.
عیدی پور با اشاره به اینکه این مسافران نوروزی با اقدام به موقع نیروهای آتش نشانی از مرگ ناشی از مسمومیت گاز مونو اکسید کربن نجات یافتند خاطر نشان کرد: در پی این عملیات دختر خانواده دچار مسمومیت شدید شده بود که با اقدام به موقع آتش نشانان و نیروهای اورژانس از مرگ نجات یافت.
 رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز ضمن بیان این مطلب که طبق پیش بینی های هواشناسی طی روزهای پیش رو شاهد برودت هوا در شهر شیراز خواهیم بود یاد آور شد مسافرانی که قصد دارند در ایام نوروز در چادرهای مسافرتی اسکان پیدا کنند باید برخی نکات ایمنی را رعایت کنند تا دچار مسمومیت با گاز مونوکسید کربن نشوند.
 او این نکته را متذکر شد هرسال در ایام نوروز شاهد چادر زدن مسافران در شهرها هستیم و کاهش دمای هوا در برخی شهرهای کشور باعث می‌شود تا مسافرانی که در ایام نوروز در چادرهای مسافرتی اسکان می‌یابند از وسایل گرمایشی مانند پیک‌نیک مسافرتی و منقل ذغال روشن در داخل چادرها استفاده کنند اما یکی از خطراتی که این مسافران را تهدید می‌کند؛ انتشار گاز مونوکسید کربن است که از آن به عنوان “قاتل خاموش” یاد می‌شود.