طالبان مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس:

صعود ۱۱ پله ای  شاخص های فارس در طرح نهضت ملی مسکن

بامداد خبر: محمودرضا طالبان مدیر کل  راه و شهرسازی استان فارس در تشریح عملکرد این دستگاه اجرایی گفت : در بحث نهضت ملی مسکن ۱۱ پله صعود داشته ایم. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر؛ مدیر کل  راه و شهرسازی استان فارس در جمع خبرنگاران گفت، ما در رتبه ۲۷ بوده ایم و در […]

بامداد خبر: محمودرضا طالبان مدیر کل  راه و شهرسازی استان فارس در تشریح عملکرد این دستگاه اجرایی گفت : در بحث نهضت ملی مسکن ۱۱ پله صعود داشته ایم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر؛ مدیر کل  راه و شهرسازی استان فارس در جمع خبرنگاران گفت، ما در رتبه ۲۷ بوده ایم و در جهارماه گذشته با تلاش همه دست اندکاران به رتبه ۱۶ افزایش عملکرد داشته ایم.

وی با ذکر اینکه ؛ در استان ۱۰۰۸ هکتار زمین تامین شده که ۴۰۰ هکتار از طریق سپاه و ارتش در استان بوده و شامل توافقاتی است که سازمان در کل استان منعقد کرده  این امار در شهر شیراز شامل ۳۰۰ هکتار است.

وی گفت ، برای شیراز ۴ شهرک جدیدپیش بینی شده که در این طرح احداث خواهد شد واز این طریق ۳۰۰ هکتار به وسعت شیراز اضافه شده است.

وی در تشریح امار طرح  نهضت ملی مسکن در جمع خبرنگاران گفت ،در این طرح تا امروز۴۳۹۷۶۰ نفر ثبت نام کرده اند و از این تعداد۱۴۷۱۹۵ نفر نیز تایید شده اند و در شهر شیراز برای ۷۲ هزار نفر تامین زمین شده که از این تعداد ۵۶ هزار نفر واریز وجه هم داشته اند.

وی در تشریح تنگناهای تامین زمین درشهر جدید  صدرا از پیش بینی اولیه ۴۵۰ هزار نفر سکنه برای آن خبرداد و گفت: تا کنون ۲۰۰ هزار نفر در این شهر ساکن شده اند و زمینی بیشتری وجود ندارد به همین دلیل به مردم پشنهاد کردیم به شهرکهای اطراف شیراز تغییر درخواست دهند که به همین تعداد هم تا کنون ثبت نام  انجام شده است.

طالبان در مورد ضرورت اجرای طرح جامع حرم  باتوجه به مشکلات ایجاد شده  و جنجال های رسانه ای در این  خصوص از طراحی یک طرح کارشناسی و حفظ خانه های تاریخی این مسیر و از توافق همه طرف های متولی از جمله میراث فرهنگی  خبر داد و گفت، دو جلو خوان  در جلوی دو حرم شریف ایجاد و یک مسیر دسترسی نیز  ایجاد خواهد شد وی امار خانه هایی که در این طرح تخریب می شوند را  زیر ۱۰۰ خانه اعلام و ازحفظ ومرمت خانه های ثبتی و میراثی خبرد داد.

طالبان وسعت این طرح را  ۱٫۳  هکتار و در جهت اتصال دو حرم برشمرد که منطقه مرکزی شیراز و قطب مذهبی شهر است.  وی همچنین از طرح  سفر شاد ایران آباد بعنوان شعار سال این ارگان  یاد کرد و گفت ،این طرح   از ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ اجرا خواهد شد.