هادی عیدی پور سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز خبر داد؛

فرهنگ‌سازی برگزاری چهارشنبه‌سوری با شیوه‌های اصیل ایرانی

بامداد خبر:هادی عیدی پور سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در نشستی که با حضور خبرنگاران حوزه آتش‌نشانی برگزار شد به تشریح عملکرد یک‌ساله این سازمان و راهکارهای پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخرسال پرداخت و از رویکرد این سازمان برای فرهنگ‌سازی برگزاری چهارشنبه‌سوری با شیوه‌های اصیل ایرانی خبر داد. به گزارش پایگاه خبری […]

بامداد خبر:هادی عیدی پور سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در نشستی که با حضور خبرنگاران حوزه آتش‌نشانی برگزار شد به تشریح عملکرد یک‌ساله این سازمان و راهکارهای پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخرسال پرداخت و از رویکرد این سازمان برای فرهنگ‌سازی برگزاری چهارشنبه‌سوری با شیوه‌های اصیل ایرانی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: سال گذشته تلاش کردیم تا وضعیت آتش‌نشانی در دنیا خصوصاً شهرهای لندن و توکیو و استانبول را استخراج و ترجمه کنیم تا سیستم‌های کاری در جهان را بدانیم و اگر نیاز به بروز رسانی در سازمان و در آتش‌نشانی شیراز داشته باشیم بتوانیم آن را لحاظ کنیم.

وی گفت: سازمان آتش‌نشانی بیشترین تمرکز بر بحث پیشگیری متمرکز کرده است. عیدی پور با ذکر این که در حوزه سازه‌ای در شهر در حال پایش هستیم از بررسی ساختمان‌های شهر توسط معاونت پیشگیری سازمان آتش‌نشانی خبرداد .

سرپرست سازمان آتش‌نشانی شهرداری شیراز بحث آمادگی برای پاسخ‌گویی به حوادث و ایجاد آمادگی در سازمان را مهم بر شمرد و گفت: در بحث تخصص و عملیات، باید آتش‌نشانان را به حدی از توانایی برسانیم که آمادگی پاسخ به حوادث در هر سطحی را داشته باشیم . وی همچنین از رایزنی برای خرید نردبان ۵۶ متری و ارتقای توان این سازمان در بحث ماشین‌آلات و ادوات خبر داد.

عیدی در ادامه افزود، نگاه ما به این سمت معطوف است که کلان‌شهر شیراز همپای دیگر کلان‌شهرها در بخش مربوط به ادوات و ماشین‌آلات رشد داشته باشد .وی در ادامه برنامه این سازمان جهت بکار گیری ایستگاه گویم در بخش شمال غرب شیراز خبر داد.

وی افزود، در بحث عملیاتی در جهت مدیریت یکپارچه در هنگام حادثه با طراحی سیستم مدیریت حادثه(Ics)  با چارت استاندارد برای مدیریت سطوح حادثه در جهت پوشش و انعطاف طراحی شده در سال ۱۴۰۲ برای اولین‌بار سطح کشور در شیراز با بودجه ۲۰ میلیاردریالی عملیاتی خواهد شد.

هادی عیدی پور سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز

توصیه‌های آتش‌نشانی شهرداری شیراز در راستای اجرای ایمن چهارشنبه آخر سال

 

سرپرست سازمان آتش‌نشانی شهرداری شیراز در ادامه گفت، امسال سازمان با شعار “چهارشنبه‌سوری اصیل” به استقبال این رویداد خواهد رفت.

وی از انجام جلسات هماهنگی با دستگاه‌های خدمات‌رسان و صنوف مرتبط در راستای برای پیشگیری از حادثه و انجام آموزش و فرهنگ‌سازی ایمنی خبر داد.

وی گفت: اقدامات ما باهدف پیشگیری و هماهنگی با صنوفی که اکلیل و سرنج را به فروش می‌رسانند و محدودیت فروش این مواد  خواهد بود.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی شهرداری شیراز با توصیه به مردم گفت: مردم هوشیار باشند تا به‌خاطر شادی لحظه‌ای دچار خطرات و آسیب‌ها ناشی نشوند.

وی افزود برنامه‌هایی در صداوسیما خواهیم داشت تا مردم را به خطرات ناشی از مواد محترقه غیراستاندارد آگاه کنیم که در این زمینه رسانه‌ها نقش پررنگی در جهت آگاهی‌افزایی جامعه خواهند داشت . وی از جمع‌آوری لاستیک و شاخه و برگ‌های موجود در سطح شهر خبر داد.

وی گفت: ۶۵۰ نفر نیروی سازمان آماده بکار و حداقل ۴۰۰ نفر در این بازه زمانی فعال خواهند بود.

وی در تشریح موارد حادثه‌ساز سال گذشته، ۴۹ مورد آتش‌سوزی در چهارشنبه آخر سال ثبت شده است و تا ۲۰ اسفند تعداد تماس‌های ۱۲۵ حدود ۲۰۹ هزار تماس بوده که از این تعداد ۲۰ هزار حادثه پوشش داده شده است.

وی در بخش دیگری این برنامه خبری گفت، ما به‌عنوان پیشنهاددهنده در مورد تمرکز این جشن‌ها پیشنهادهای لازم را داده‌ایم؛ اما تصمیم‌گیر این موضوع ما نیستیم.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی شهرداری شیراز گفت، بررسی‌ها نشان می‌دهد ایمنی در ذهن مردم ما نهادینه نشده و به موضوعات این‌چنینی توجه کافی  نمی‌شود.