اراضی ملی برای توسعه فضای سبز و غرس درخت در اختیار شهرداری قرار گیرد

کمربند سبز شیراز عملیاتی می‌شود

بامداد خبر: شهردار شیراز بر ضرورت حفظ و توسعه فضای سبز تأکید کرد و گفت: آنچه از اراضی ملی در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد، صرفاً برای توسعه فضای سبز و غرس درخت است و به‌هیچ‌عنوان به دنبال تغییر کاربری و احداث مستحدثات نیست. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، آیین بزرگداشت روز درختکاری و […]

بامداد خبر: شهردار شیراز بر ضرورت حفظ و توسعه فضای سبز تأکید کرد و گفت: آنچه از اراضی ملی در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد، صرفاً برای توسعه فضای سبز و غرس درخت است و به‌هیچ‌عنوان به دنبال تغییر کاربری و احداث مستحدثات نیست.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، آیین بزرگداشت روز درختکاری و یادواره شهدای حرم حضرت احمد بن موسی-شاهچراغ(ع) با حضور مدیران استانی و شهری در بوستان ۵۷ هکتاری مادر برگزار شد.
محمدحسن اسدی با بیان اینکه توسعه فضای سبز شیراز نیازمند همکاری استاندار فارس و دیگر مدیران مربوطه است، اظهار کرد: هم‌زمان با برگزاری مراسم روز درختکاری، یادواره شهدای حادثه تروریستی حرم حضرت احمد بن موسی (ع) نیز برگزار می‌شود، از خانواده شهدا که در مراسم حضور دارند تشکر کنم.
او در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های استاندار در چند ماه گذشته ایجاد کمربند سبز در اطراف شیراز بوده، اظهار داشت: این کمربند به عرض ۵۵ متر باید ایجاد شود.
این مقام ارشد شهرداری شیراز در ادامه اظهار امیدواری کرد که با توجه به اعلام آمادگی اداره کل منابع طبیعی فارس برای واگذاری بخشی از زمین‌های اطراف شیراز، به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام شود که ظرف چند سال آینده این کمربند عملیاتی شده باشد.
اسدی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص غرس سه نهال به‌صورت سالانه توسط هر شهروند ایرانی ظرف ۴ سال آینده گفت: این مهم می‌تواند برای شهر شیراز و استان فارس هم نهادینه و عملیاتی شود.
شهردار شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه از دوازدهم بهمن تاکنون مجموعه مدیریت شهری پروژه‌های متعددی را در قالب طرح جهش عمرانی به مردم شیراز تقدیم کرده است، اظهار کرد: برخی از این پروژه‌ها به بهره‌برداری رسیده‌اند و برخی دیگر نیز کلنگ زنی شده و بر اساس برنامه زمان‌بندی‌شده تقدیم شهروندان خواهند شد.
اسدی ارزش پروژه‌های طرح جهش عمرانی را بالغ‌بر ۱۳ هزار و ۴۱۰ میلیارد تومان اعلام و خاطرنشان کرد: فردا (چهارشنبه) نیز با حضور استاندار فارس بوستان بزرگ در محدوده قصر ابونصر به بهره‌برداری می‌رسد و چند ایستگاه خط سوم مترو کلنگ زنی می‌شود.
او با بیان اینکه خط سوم مترو از تقاطع بصیرت (چهار راه معالی آباد) تا شهرک گلستان با ۸ ایستگاه و طول ۱۰ کیلومتر و اعتباری بالغ‌بر ۱۰ هزار میلیارد تومان اجرا می‌شود؛ اظهار داشت: روز ۲۶ اسفندماه جاری ستاد تسهیلات نوروزی نیز با حضور ادارات و نهادهای مربوط آغاز به کار خواهد کرد.

 

احداث کمربند سبز در اطراف شهر شیراز با نقش آفرینی روستاهای اطراف شیراز