حضور محقق برجسته انجیردر باغات انجیر دیم شهرستان کوار

بامداد خبر:مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوار از برگزاری کارگاه آموزشی هرس باغات انجیر دیم در شهرستان خبرداد و افزود این کارگاه به منظور افزایش سطح آگاهی انجیرکاران در باغات روستای موردراز شهرستان کوار برگزار گردید. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، عبدالرسول جوکار گفت:این کارگاه با حضور دکتر حمید زارع عضو هیأت علمی و […]

بامداد خبر:مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوار از برگزاری کارگاه آموزشی هرس باغات انجیر دیم در شهرستان خبرداد و افزود این کارگاه به منظور افزایش سطح آگاهی انجیرکاران در باغات روستای موردراز شهرستان کوار برگزار گردید.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، عبدالرسول جوکار گفت:این کارگاه با حضور دکتر حمید زارع عضو هیأت علمی و رئیس ایستگاه تحقیقات انجیر استهبان و ۴۰ نفر از انجیر کاران شهرستان با برنامه ریزی و هماهنگی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اجرا گردید.
جوکار بیان کرد، طی این کارگاه بهره برداران با اصول هرس در درختان انجیر دیم و انتقال یافته های جدید تحقیقاتی آشنا شدند.
وی افزود: هرس، کیفیت میوه های روی درخت را تحت تأثیر قرار می دهد و صفاتی از میوه مثل اندازه، شکفتگی، رنگ ، و وزن همگی با نوع و شدت هرس قابل تغییر است. درختانی که هرس نمی شوند دارای شاخه های اضافی بوده و این عامل مانع رسیدن نور کافی و تغذیه مناسب میوه گردیده و در نتیجه باعث افت کیفیت میوه می گردد.
در شهرستان کوار بالغ بر ۱۳۰۰ هکتار باغات انجیر دیم وجود دارد و مستعد این گونه باغی باارزش بوده که هرساله در راستای تغییر الگوی کشت شاهد توسعه آن هستیم.