آغاز پایش و ردیابی سن گندم درشهرستان کوار

بامداد خبر: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوار از عملیات ردیابی آفت سن گندم در مزارع گندم وجو این شهرستان خبر داد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، عبدالرسول جوکارگفت : عملیات پایش و ردیابی مزارع گندم شهرستان کوار برای مبارزه به موقع با آفت سن گندم آغاز شده است. وی بیان کرد : سن […]

بامداد خبر: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوار از عملیات ردیابی آفت سن گندم در مزارع گندم وجو این شهرستان خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، عبدالرسول جوکارگفت : عملیات پایش و ردیابی مزارع گندم شهرستان کوار برای مبارزه به موقع با آفت سن گندم آغاز شده است.
وی بیان کرد : سن گندم مهم ترین عامل خسارت زای گندم و جو است که ردیابی کانون های آن اهمیت بسیاری دارد و در این خصوص فعال نمودن شبکه های پایش و ردیابی مزارع گندم و جو ، بازدید از اماکن زمستانگذرانی در ارتفاعات، مراقبت و پایش مزارع گندم و جو شهرستان توسط اکیپ های شبکه مراقبت با تعداد ۱۳ عضو شبکه به صورت مستمر از ابتدای کاشت شروع و تا پایان عملیات برداشت ادامه خواهد داشت.
جوکار ضمن اشاره به اهمیت و استراتژیک بودن محصول گندم برای امنیت غذایی کشورگفت: یکی از عوامل مؤثر در تولید گندم، مبارزه به موقع با، آفت سن گندم است. عملیات مبارزه از اسفند ماه علیه سن مادر آغاز می شود و در ادامه با پوره سن مبارزه خواهد گردید.
وی بیان کرد، با توجه به اینکه آفت سن تا زمان برداشت محصول قادر به تغذیه، خسارت زایی و کاهش ارزش کمی و کیفی محصول است، مبارزه با این افت را ضروری خواند.