رفع موانع حوزه سرمایه‌گذاری در دستور کار مدیریت شهری شیراز

بامداد خبر: شهردار شیراز گفت: به دنبال حصول نتیجه برای رفع موانع موجود در حوزه سرمایه‌گذاری هستیم. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، محمدحسن اسدی در سومین نشست تخصصی سرمایه‌گذاری با موضوع «آسیب‌شناسی، بررسی چالش‌ها و راهکارهای توسعه سرمایه‌گذاری در شیراز»، با اشاره به ۲ مقوله ریسک‌پذیری و بازدهی در حوزه سرمایه‌گذاری خاطرنشان کرد: ایجاد […]

بامداد خبر: شهردار شیراز گفت: به دنبال حصول نتیجه برای رفع موانع موجود در حوزه سرمایه‌گذاری هستیم.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، محمدحسن اسدی در سومین نشست تخصصی سرمایه‌گذاری با موضوع «آسیب‌شناسی، بررسی چالش‌ها و راهکارهای توسعه سرمایه‌گذاری در شیراز»، با اشاره به ۲ مقوله ریسک‌پذیری و بازدهی در حوزه سرمایه‌گذاری خاطرنشان کرد: ایجاد فضای همراه با اعتماد می‌تواند شرایط کسب‌وکارها را خصوصا در حوزه سرمایه‌گذاری رونق ببخشد.
 او با اشاره به جشنواره جهش عمرانی در شهر شیراز و افتتاح دوربرگردان نیایش چهارماه زودتر از زمان موعد تصریح کرد: شهر شیراز در بحث خطوط مترو همطراز با شهرهای اصفهان، کرج، قم و تبریز است که در کلان‌شهر شیراز خط یک مترو با طول ۲۴ کیلومتر روزانه ۱۰۰ هزار نفر مسافر را جابجا می‌کند و خط ۲ مترو با سه ایستگاه در دهه فجر وارد فاز بهره‌برداری شده است.
 این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز با تأکید بر ایجاد فضای اعتماد تصریح کرد: به دنبال ایجاد ظرفیت مدیریت شهری برای بستر‌سازی و اعتمادسازی با رفع ایرادهای موجود هستیم.
شهردار شیراز با اشاره به برگزاری نخستین همایش ملی سرمایه‌گذاری و کارگروه های تخصصی در سال جاری اظهار کرد: مزیت‌ کارگروه‌های تخصصی، رفع موانعی است که سرمایه‌گذاران با آن مواجه هستند.
 اسدی که با رویکردی مثبت درباره نقدها و رفع مسائل حوزه سرمایه‌گذاری سخن می‌گفت، بیان کرد: در کارگروه‌های تخصصی و نشست و اجلاس، به دنبال حصول نتیجه برای رفع موانع موجود در این حوزه هستیم؛ هرچند که بخشی دیگر از مسائل این حوزه، فرهنگی است که برای این حوزه نیازمند گذر زمان هستیم.
تصویب و تهیه شیوه‌نامه سرمایه‌گذاری براساس آنچه از سوی مسؤولان کشوری به شورای اسلامی شهر و شهرداری در سال قبل ابلاغ شده، موضوع دیگری بود که این مقام ارشد مدیریت شهری در این نشست تخصصی به آن پرداخت.
 اسدی در بخش دیگری از سخنان خود به امضای میثاق‌نامه سرمایه‌گذاری با امضای مسؤولان ارشد استانی در راستای همدلی مسؤولان در حوزه سرمایه‌گذاری اشاره و  یادآور شد: در کارگروه‌های تخصصی همایش ملی سرمایه‌گذاری که در سال جاری و همزمان با هفته شیراز برگزار شد، ۱۰ تا ۱۵ مورد آسیب‌شناسی مشخص شده و یک پنجره واحد سرمایه‌گذاری برای ارائه خدمات شهرداری به سرمایه‌گذاران ایجاد شد که اکنون باید معاونت مالی و سرمایه‌گذاری شهرداری به جد آن را دنبال کند.
شهردار شیراز این نوید را به شهروندان داد که برای تغییر چهره شیراز ۱۴۰۴ با شیراز ۱۴۰۰ از سال جدید در شعاع ۵۰۰ متری هر شهروند، یک پروژه در حوزه‌های مختلف حمل‌ونقل، عمران، فضای سبز، محیط زیست و خدماتی، اجرایی می شود تا شیراز امروز شرایط مطلوب‌تری را نسبت به شیراز آینده تجربه کند.
 او همچنین از افزایش ۳۰۰ درصدی بودجه شهرداری شیراز در بین کلان‌شهرها در بخش پایانی صحبت خود خبر داد و گفت: بودجه شهرداری شیراز ۳۰۰ درصد برای سال ۱۴۰۲ افزایش داشته است و این افزایش بودجه برای شهرداری شیراز که عمده آن هم عمرانی است، زمینه را برای خدمات شهری و عمرانی به شهروندان فراهم کرده است.
اسدی همچنین به طرح اتاق منتقدان در مدیریت شهری برای شنیدن نقدهای سازنده اشاره و بیان کرد: زمینه را برای پیشرفت همه جانبه و امیدآفرینی در این شهر فراهم ‌می‌کنیم.