با حضور معاونان بهداشت و تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت انجام شد:

برگزاری چهاردهمین کنگره بین المللی قلب و عروق خاورمیانه و هفتمین همایش مداخلات پیچیده قلبی

بامداد خبر:چهاردهمین کنگره بین المللی قلب و عروق خاورمیانه و هفتمین همایش مداخلات پیچیده قلبی با حضور دکتر «حسین فرشیدی» معاون بهداشت وزارت بهداشت و دکتر «یونس پناهی» معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، دکتر «حسین فرشیدی» معاون بهداشت وزارت بهداشت و دکتر «یونس پناهی» معاون […]

بامداد خبر:چهاردهمین کنگره بین المللی قلب و عروق خاورمیانه و هفتمین همایش مداخلات پیچیده قلبی با حضور دکتر «حسین فرشیدی» معاون بهداشت وزارت بهداشت و دکتر «یونس پناهی» معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، دکتر «حسین فرشیدی» معاون بهداشت وزارت بهداشت و دکتر «یونس پناهی» معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، مهمانان ویژه دومین روز از برگزاری چهاردهمین کنگره بین المللی قلب و عروق خاورمیانه و هفتمین همایش مداخلات پیچیده قلبی بودند.
بیش ۵۱درصد ایرانیان بالای ۱۸ سال، کم تحرک هستند
معاون بهداشت وزارت بهداشت در این برنامه ضمن تبریک ایام دهه مبارک فجر و ولادت حضرت امام علی (ع)، از تلاش مسوولان برگزاری چهاردهمین کنگره بین المللی قلب و عروق خاورمیانه و هفتمین همایش مداخلات پیچیده قلبی و اقدام بزرگ کوهورت سلامت در شیراز قدردانی و ابراز امیدواری کرد که نتایج به دست آمده از این همایش بین المللی علمی، منشأ برکات در سلامت کشور شود.
دکتر «حسین فرشیدی» ارتقا و تامین سلامت جامعه را مهمترین وظیفه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دانست و گفت: پیگیری طرح های ارایه شده در این رویداد علمی می تواند موجب کاهش مرگ و میر و افزایش رفاه و سلامت مردم شود.
او با بیان این موضوع که بخش اعظم آمار مرگ و میر دنیا ناشی از بیماری های قلبی و عروقی است، افزود: زندگی شهری، کم تحرکی، چاقی، مصرف زیاد نمک، پرفشاری خون، مصرف دخانیات و الکل از بیشترین عوامل ابتلا به این بیماری هاست و بر اساس آمار سال_۱۴۰۰-۱۳۹۹ درصد کم تحرکی در افراد ۱۸ سال و بالاتر در کشور ما، بالای ۵۱ درصد است.
این مقام مسوول در وزارت بهداشت با اعلام اینکه بر اساس این آمار، بالای ۳۲ درصد از افراد، مبتلا به پرفشاری خون هستند، درصد آگاهی افراد از ابتلا به فشار خون بالا را نزدیک به ۶۲ درصد اعلام کرد.
توصیه معاون بهداشت وزارت بهداشت، فرهنگ سازی عمومی برای پرهیز از عوامل خطرساز در این زمینه بود.
مرکز تحقیقات قلب و عروق شیراز، از مراکز اثرگذار کشور است
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت نیز در این نشست، مرکز تحقیقات قلب و عروق شیراز را از مراکز اثرگذار کشور معرفی کرد و از فعالان این حوزه به پاس آگاهی بخشی و پژوهش در راستای تامین سلامت جامعه قدردانی کرد.
دکتر «یونس پناهی» با بیان اینکه طبق تحقیقات جهانی پیرامون عوامل اثرگذار در مرگ و میر افراد در جامعه، بیماری‌های قلبی و عروقی در جایگاه نخست قرار دارد، گفت: ارزیابی ها نشان می دهد که ۸۰ درصد موارد ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، قابل پیشگیری است.
او با تاکید بر اینکه مراکز تحقیقاتی در دانشگاه ها باید متناسب با نیازهای مردم فعالیت کند، برای همکاری با انجمن ها و مراکز تحقیقاتی قلبی عروقی کشور اعلام آمادگی کرد و گفت: باید زمینه ای فراهم شود تا این اقدامات را از مرحله مقاله به مرحله عملیاتی و اجرا درآوریم تا موجب تامین سلامت و کاهش هزینه درمان آنان شود.
دکتر «محمدجواد زیبایی نژاد» رییس این کنگره بین المللی نیز در این نشست با اشاره به مطالعات مهم کوهورت در دنیا، به بیان اهداف کوهورت قلب و عروق شیراز پرداخت.
بیان برآورد وضعیت فاکتورهای خطرزای بیماری های قلب و عروق افراد ۴۰ تا ۷۰ ساله در کلان شهر شیراز و بررسی ریسک سکته های قلبی و عروقی در ۱۰ سال آینده از دیگر بخش های این نشست بود که از سوی دکتر زیبایی نژاد رییس مرکز تحقیقات قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی شیراز ارایه شد.
دکتر «فیروزه ابطحی» مدیرگروه آموزشی بیماری های قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست با ارائه گزارشی پیرامون مراحل برنامه ریزی و روند برگزاری این همایش بین المللی گفت: از ۱۲۰ پوستر ارسال شده به این کنگره، ۵۰ مورد پذیرفته و ۳۸ مورد در مسابقه شرکت داده شد که پنج مورد به عنوان پوستر برتر انتخاب شده است.
نکوداشت از دکتر «بهرام امینیان» از اساتید پیشکسوت حوزه داخلی و قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی شیراز و همچنین تجلیل از برگزیدگان بخش پوستر، از جمله بخش‌های ویژه این نشست بود.
این کنگره به همت مرکز تحقیقات قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ۱۳ بهمن آغاز شده و تا ۱۵ بهمن، ادامه داشت.
این نشست چهاردهم بهمن ۱۴۰۱، با حضور دکتر «حسین فرشیدی» معاون بهداشت وزارت بهداشت، دکتر «یونس پناهی» معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و جمعی از اساتید برجسته قلب و عروق استان و کشور، پزشکان، دستیاران، کارکنان و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در مجتمع فرهنگی آموزشی ولایت برگزار شد.