زرتشتیان شیراز به پاسداشت جشن باستانی سده با روشنای آتشی بزرگ گردهم آمدند

بامداد خبر:هموطنان زرتشتی به پاسداشت جشن باستانی سده با گردآمدن در باغ وقفی شیراز در کنار هم آتشی بسیار بزرگ افروختند و به نیایش خوانی و سرودخوانی و پایکوبی پرداختند. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، آیین جشن باستانی سده با حضور جمعی از هموطنان زرتشتی و مسئولین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی […]

بامداد خبر:هموطنان زرتشتی به پاسداشت جشن باستانی سده با گردآمدن در باغ وقفی شیراز در کنار هم آتشی بسیار بزرگ افروختند و به نیایش خوانی و سرودخوانی و پایکوبی پرداختند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، آیین جشن باستانی سده با حضور جمعی از هموطنان زرتشتی و مسئولین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار شد که این آیین همراه با ادعیه خوانی و سرود خوانی توسط هموطنان زرتشتی همراه بود.
جشن سده، یکی از جشن‌های ایرانی، است که در آغاز شامگاه دهم بهمن‌ماه یعنی روز مهر از ماه بهمن هر ساله با حضور هموطنان زرتشتی برگزار می‌شود و زرتشتیان با گردآمدن در باغ وقفی شیراز در کنار هم آتشی بسیار بزرگ می‌افروزند و به نیایش خوانی و سرودخوانی و پایکوبی می‌پردازند که مراسم یاد شده امسال نیز ویژه خانواد زرتشتیان برپا شد.

 

 

این ویدیو از  آپارات بامدادخبر را اینجا مشاهده کنید:

تکریم ایثارگران زرتشتی، در آیین سه‌شنبه‌های تکریم