کاشت گیاه دارویی آنغوزه در شهرستان کوار

بامداد خبر:مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوار از کاشت گیاه دارویی آنغوزه در این شهرستان برای اولین بار خبر داد و گفت: پیش بینی می گردد در سال جاری میزان بیست هکتار به کشت این گیاه اختصاص یابد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، عبدالرسول جوکار تصریح کرد: کاشت آنغوزه در این شهرستان از اواخر آبان […]

بامداد خبر:مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوار از کاشت گیاه دارویی آنغوزه در این شهرستان برای اولین بار خبر داد و گفت: پیش بینی می گردد در سال جاری میزان بیست هکتار به کشت این گیاه اختصاص یابد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، عبدالرسول جوکار تصریح کرد: کاشت آنغوزه در این شهرستان از اواخر آبان ماه شروع و تا اواسط بهمن ماه ادامه دارد و کشت به صورت بذری و به روش میانه کاری در باغات انجیر دیم انجام می گردد.
وی با بیان اینکه در هر هکتار متوسط ۷ هزار دانه ی بذر آنغوزه کشت می گردد، تصریح کرد: این گیاه امکان کشت نشایی را نیز دارد که دوره رشد و دستیابی به عملکرد را کوتاه تر می کند و در دوره پنج تا هفت سالگی به بهره برداری می رسد.
جوکار با بیان اینکه برداشت دستی آنغوزه در طول قریب به چهار ماه از سال انجام می شود، اظهار کرد: توسعه کشت این گیاه سودمند دارویی می تواند در اشتغال زایی آینده موثر و مفید باشد. انغوزه نیاز آبی کمی داشته و قابلیت کشت دیم را دارد این گیاه در زمین های شنی، آهکی و اراضی شیبدار قابلیت کشت دارد.
گیاه دارویی آنغوزه جزء گیاهان دارویی باارزش در میان گیاهان دارویی است که با سرمایه گذاری در این بخش و همچنین صادرات شیره آنغوزه اشتغال و درآمدزایی فراوانی دارد.
گیاه دارویی آنغوزه بومی آسیای مرکزی خصوصا افغانستان و ایران است که از رایج ترین موارد استفاده از صمغ انغوزه در طب سنتی کمک به سوءهاضمه، برونشیت مزمن، تنگی نفس و دیگر کاربرد آن در صنایع غذایی، عطرسازی، رنگسازی و ساخت مواد پاک کننده می باشد.