بازرس کل استان فارس در بازدید سرزده از انبارهای ذخایر استراتژیک استان اعلام کرد:

نظارت مستمر و پیگیری جدی بازرسان بر اجرای مصوبات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در فارس

بامداد خبر: سیلوها و انبارهای ذخیره کالاهای استراتژیک، نیازمند بروز رسانی به ویژه برای هشدار ذخایر واقعی. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، امنیت غذایی مردم فارس هم از چشمان بازرس کل استان  فارس دور نماند و اینبار در بازدید سرزده از سیلوهای گندم و انبارهای ذخیره کالاهای اساسی و استراتژیک، وضعیت ذخیره و […]

بامداد خبر: سیلوها و انبارهای ذخیره کالاهای استراتژیک، نیازمند بروز رسانی به ویژه برای هشدار ذخایر واقعی.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، امنیت غذایی مردم فارس هم از چشمان بازرس کل استان  فارس دور نماند و اینبار در بازدید سرزده از سیلوهای گندم و انبارهای ذخیره کالاهای اساسی و استراتژیک، وضعیت ذخیره و نگهداری کالاهای استراتژیک را مورد بررسی قرار داد و علاوه بر آن خواستار اتخاذ تمهیداتی از جمله فعال سازی سیستم هشدار وضعیت ذخیره سازی سیلوها و انبارهای کالاهای استراتژیک و اساسی شد تا بدین طریق جلوی کمبود این کالاها در جامعه و ایجاد هرگونه مشکل در تامین کالاهای اساسی گرفته شود.
کاظم اکرمی بازرس کل استان فارس پس از این بازدید سرزده، در نشست با مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان فارس، بر ضرورت اجرای بنـد (۶) سیاستهای کلی سلامت، ابلاغی مقام معظم رهبری، مبنی بر تأمین امنیت غذایی و بهره‌مندی عادلانه آحاد مردم از سبد غذایی سالم، تاکید کرد و وظایف اداره کل غله را در اجرای آن بسیار مهم دانست.
به گزارش روابط عمومی بازرسی کل استان فارس، وی با اشاره به اینکه در استان ۲ میلیون هکتار زمین زراعی دیم و آبی وجود دارد که با تولید ۸ میلیون تن محصول زراعی، رتبه دوم کشور را در این زمینه به خود اختصاص داده است، گفت: فارس سالهاست به عنوان یکی از اصلی ترین انبارهای غله کشور شناخته می شود ضمن آنکه بر اساس آمار، این استان، تأمین کننده ۱۰ درصد امنیت غذایی مردم کشور می باشد به همین دلیل توجه به ذخیره سازی کالاهای اساسی و استراتژیک، اهمیت دو چندانی پیدا می کند و اهمال و کم کاری در این زمینه به هیچ وجه پذیرفته نیست.
بازرس کل استان فارس، با اشاره به افزایش قیمت جهانی برخی کالاهای استراتژیک از جمله گندم، تاکید کرد: تأمین و نگهداری مناسب محصولات استراتژیک در وضعیت فعلی سیاسی و اقتصادی جهان، از ارکان و مولفه های قدرت هر کشور و از جمله ایران است و توجه بیش از پیش برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکلات احتمالی را می طلبد.
اکرمی خواستار به روزرسانی شدن تجهیزات سیلوها و انبارهای ذخیره کالاهای اساسی خصوصاً در بخش هشدار سازی میزان واقعی ذخایر شد.
وی همچنین به حجم خشکسالی سالهای اخیر اشاره کرد و خواستار افزایش بهره وری از منابع آبی و استفاده از اصلاح الگوی کشت در استان توسط دستگاههای اجرایی مرتبط شد.
در ادامه این بازدید چند ساعته، بازرس کل استان فارس با اعلام تشدید بازدیدها و نظارتهای سرزده و میدانی از عملکرد دستگاه های اجرایی توسط کارشناسان بازرسی کل استان، خاطر نشان کرد: وضعیت اجرایی شدن مصوبات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در سطح استان و جمع آوری اطلاعات و اولویت بندی مشکلات استانی و انعکاس پیشنهادات در رابطه سلامت و امنیت غذایی به دبیرخانه شورای عالی، به جد پیگیری می شود.
در بخش دیگری از این‌بازدید جمالی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان فارس هم با بیان اینکه این استان از استانهای پیشرو در حوزه کشاورزی و تولید محصولات غذایی در کشور است گفت: در سال جاری بیش از ۴۹۰هزار تن محصول راهبردی گندم از کشاورزان خریداری شده است که این مهم نشان دهنده فضای تولید بهینه محصولات کشاورزی در فارس است.
وی همچنین‌سطح ذخایر استراتژیک استان را مطلوب ارزیابی کرد.