سومین اقامتگاه بوم گردی شهرستان فسا افتتاح شد

سرپرست اداره میراث فرهنگی شهرستان فسا از افتتاح سومین واحد اقامتگاه بوم گردی همزمان با هفته گردشگری، در این شهرستان خبرداد. ابراهیم عبداله زاده اظهار کرد : این اقامتگاه بوم گردی متناسب با معماری بومی منطقه در روستای خورنگان با سرمایه ۲میلیاردریال به بهره برداری رسید. وی ادامه داد : این اقامتگاه هم اکنون با […]

سرپرست اداره میراث فرهنگی شهرستان فسا از افتتاح سومین واحد اقامتگاه بوم گردی همزمان با هفته گردشگری، در این شهرستان خبرداد.

ابراهیم عبداله زاده اظهار کرد : این اقامتگاه بوم گردی متناسب با معماری بومی منطقه در روستای خورنگان با سرمایه ۲میلیاردریال به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد : این اقامتگاه هم اکنون با اشتغال زایی ۴ نفر و ظرفیت ۲۰-۳۰ نفر، آماده خدمت رسانی به گردشگران ورودی به این شهرستان است .

عبداله زاده تصریح کرد : این مراسم با حضور دکتر محمد جواد جمالی نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی،  حسین آرگیو سرپرست فرمانداری ویژه فسا، مرتضی کشاورز کارشناس حوزه بوم گردی اداره کل میراث فرهنگی فارس و جمعی از مسئولین برگزار شد. 

گفتنی است شهرستان فسا از شهرستان های مرکزی و جنوبی استان فارس است که از شمال به شهرستان شیراز، از غرب به شهرستان جهرم، از جنوب شرقی به شهرستان داراب و از شمال شرق به شهرستان نیریز محدود می شود و دارای آب و هوای معتدل و گرم است. 

از جاذبه های این شهرستان  می توان به تل ضحاک، قمپ آتشکده، عمارت نقاره خانه، گردشگاه میان جنگل، گردشگاه چهل چشمه، منطقه جنگلی بهشت فسا(بهشت کوثر)، امام زاده اسماعیل ، امامزاده شهیدان، شاهزاده قاسم و شاهزاده ابراهیم اشاره کرد. بافتن قالی، قالیچه،گلیم،گبه، حصیر، رویه گیوه وکوزه گری از صنایع دستی فسا و یخنی، کباب بادمجان، بادمجان رو تاوه، آب ماشکی، ماست و تجنی و نان فسایی تعدادی از خوراکها و سوغات محلی این شهرستان است