شهردار کلانشهر شیراز مطرح کرد؛

افتتاح و کلنگ‌زنی ۲۹ پروژه با ۱۹۵۰ میلیارد ریال/ فصل جدید کار و فعالیت در همه حوزه‌های شهرداری شیراز

بامداد خبر:شهردار شیراز با اشاره به افتتاح وکلنگ زنی ۲۹پروژه عمرانی، فرهنگی،گردشگری، ورزشی، خدماتی و زیست‌محیطی شهرداری این کلانشهر گفت: اعتبار این ۲۹ پروژه، ۱۹۵۰ میلیارد ریال است. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، محمدحسن اسدی شهردار کلانشهر شیراز در آیین افتتاح و کلنگ‌زنی ۲۹پروژه عمرانی، فرهنگی، ورزشی، گردشگری، خدماتی و زیست‌محیطی شهرداری شیراز […]

بامداد خبر:شهردار شیراز با اشاره به افتتاح وکلنگ زنی ۲۹پروژه عمرانی، فرهنگی،گردشگری، ورزشی، خدماتی و زیست‌محیطی شهرداری این کلانشهر گفت: اعتبار این ۲۹ پروژه، ۱۹۵۰ میلیارد ریال است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، محمدحسن اسدی شهردار کلانشهر شیراز در آیین افتتاح و کلنگ‌زنی ۲۹پروژه عمرانی، فرهنگی، ورزشی، گردشگری، خدماتی و زیست‌محیطی شهرداری شیراز با بیان اینکه این کلانشهر امروز دارای پروژه‌های بسیاری است، اظهار کرد: این پروژه‌ها تنها در حوزه عمرانی نبوده بلکه در سایر حوزه‌ها همچون ورزشی، تفریحی، فرهنگی،گردشگری،  زیست محیطی بر اساس نیازهایی که کلانشهر شیراز دارد، تعریف شده است.

او‌ بیان کرد: یکی از این پروژه‌ها خط ۲ قطار شهری است که از ایستگاه قهرمانان آغاز و تا ایستگاه میدان امام حسین(ع) است و تلاش داریم بر اساس وعده داده شده تا پایان سال بخشی از این خط افتتاح شود.

شهردار شیراز با بیان اینکه پروژه های تاثیرگذار و بزرگ مقیاس شهرداری از قبیل بزرگراه شهید سپهبد سلیمانی و دور برگردان نیایش را به زودی به بهره برداری می‌رسانیم افزود: امروز مشکلات عدیده ای بر سر راه اجرای پروژه ها است که از آن جمله می‌توان به تملک املاک و جابجایی تاسیسات شهری در مسیر اجرای پروژه های عمرانی نام برد، که انجام آن مستلزم همکاری دستگاه های مختلف اجرایی است.

شهردار کلانشهر شیراز تصریح کرد: باز آفرینی و ایجاد فضای ورزشی، تفریحی و عرضه محصولات فرهنگی باغ بانوان مهربانو جهت استفاده بانوان صورت گرفت ‌و براساس تصمیمات اتخاد شده بر آن شدیم تا در همه مناطق شیراز، یک باغ بانوان احداث شود.

اسدی با بیان اینکه شهرداری شیراز امروز با بودجه ۱۵ هزار و ‌۳۵۰ میلیارد تومانی که قریب به ۸۵ درصد آن بودجه عمرانی است،  فعالیت می‌کند، گفت: این میزان بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان هزینه‌کرد است و انتظار می‌رود در آینده یک تحول جدی در همه ابعاد برای آن بوجود آید.

شهردار شیراز اضافه کرد: باتوجه به دسته‌بندی پروژه‌های اجرایی در قالب ویژه و پروژه‌های مناطق، تأکید شورای اسلامی شهر بر آن است که به صورت ماهیانه شاهد افتتاح پروژه‌هایی در حوزه‌های مختلف باشیم.

اسدی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: امروز فصل جدیدی در کار و فعالیت در همه حوزه‌های شهرداری شیراز آغاز شده است.

وی با تشریح این پروژه ها بیان کرد: در منطقه هشت (تاریخی-فرهنگی) شاهد بهره برداری و پروژه هایی همچون عملیات بهسازی و بازآفرینی فاز دوم خیابان ناصرخسرو، عملیات سنگفرش میدان شهدا، فاز اول مرمت، کف‌سازی و زیباسازی گذرسنگ سیاه، بهسازی، مرمت و اجرای کف‌سازی بتنی گذر منصوریه، ساماندهی بست شهید دستغیب(ره)، بهسازی و مرمت گذر قهر و آشتی، کفسازی و بهسازی گذر در کوچه ۲۶ خیابان لطفعلی خان زند هستیم.

اسدی بیان کرد: مرمت و ساماندهی سراهای احمدی، کف فرش گذر شیرازی و فرعی‌های آن، کف فرش گذر مطهری و فرعی‌های آن، کف فرش گذر بهار ایران و فرعی‌های آن، بهسازی، کفسازی و جداره‌سازی محور امامزاده ابراهیم(ع) تا حرم حضرت شاهچراغ(ع)، بهسازی مسجد عتیق، کف‌سازی محله درب شازده از پروژه‌هایی هستند که کلنگ‌زنی شد.

شهردار کلانشهر شیراز افتتاح شیب‌شکن چمران با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال را از پروژه‌های معاونت فنی و عمرانی ذکر کرد.

او با اشاره‌ به افتتاح پروژه‌های شهرداری‌ منطقه ۵ گفت: این پروژه‌ها شامل پیاده‌روسازی، روکش آسفالت، جابجایی شبکه برق، زیرسازی و جدول‌گذاری است.

اسدی همچنین از کلنگ‌زنی سرای محله و مطالعه در این منطقه خبر داد.

شهردار شیراز در ادامه به پروژه‌های منطقه ۳ اشاره کرد وافرود: بهره برداری از فاز اول بهسازی باغ ملی و تکمیل دیوار سنگی رودخانه خشک برای ایمن سازی از جمله پروژه هایی بود که در آبان ماه در این منطقه مورد بهره برداری قرارگرفت.

او گفت: پروژهای سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شامل باز آفرینی و ایجاد فضای ورزشی، تفریحی در باغ مهربانو، گالری خیابانی، المان نوری شهید عباس دوران و بوم نقاشی مسیح عاشورا در ایستگاه مترو امام حسین (ع) نیز مورد بهره برداری قرار گرفت.

شهردار شیراز همچنین اعتبار کلنگ‌زنی بلوار ۴۵ متری محراب در منطقه را ۲۵۰ میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: با ساخت و تکمیل این بولوار ضمن ایجاد دسترسی برای ساکنین منطقه، شاهد تسهیل عبور و مرور در این محور خواهیم بود.

اسدی همچنین به کلنگ‌زنی بوستان فرهنگ‌شهر در منطقه ۶ اشاره کرد و گفت: افزایش فضای سبز در محلات و ایجاد اماکن تفریحی و و رزشی از جمله اهداف احداث این بوستان است.

وی گفت: فصل جدیدی از تلاش و کار در ابعاد مختلف شهر شیراز شروع شده که امیدواریم خداوند توفیق بدهد بیشتر از گذشته توفیق خدمت به شهروندان داشته باشیم. با این حال امید خوبی در دل مردم ایجاد خواهیم کرد و روزهای خوبی در پیش خواهیم داشت و این حقی است که مردم بر گردن ما دارند و وظیفه مسئولان جز خدمت رسانی به مردم نیست.

بنابراین گزارش؛ در این مراسم از خانواده شهید بهادر آزادی شیری از شهدای حادثه تروریستی حرم حضرت شاهچراغ(ع) با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس، فرماندار شیراز، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز، فرمانده انتظامی فارس و جمعی از مقامات استانی، شهری، معاونین و مدیران شهرداری تجلیل شد.

 

پروژه باغ مهر بانو سرمایه گذاری در حوزه بانوان است

نتیجه افتتاح پروژه ها در حوزه فرهنگی و اجتماعی است
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه نیمی از جامعه را قشر بانوان تشکیل می دهند و غفلت از این قشر عظیم؛ غفلتی بزرگ و گاهی اوقات برگشت ناپذیر است، تصریح کرد: توجه به حوزه زنان و بانوان مورد تاکید رهبر و بنیان گذار انقلاب اسلامی بوده و به عنوان اصول انقلاب است.
مهدی طاهری در آیین افتتاح ۲۹ پروژه عمرانی، فرهنگی، گردشگری، ورزشی و خدمات شهری شهرداری شیراز ضمن تسلیت حادثه تروریستی حرم شاهچراغ گفت: این پروژه شاید ظاهر عمرانی داشته باشد اما نتیجه و برداشت آن اساسا یک پروژه فرهنگی و اجتماعی است.
طاهری گفت: این مسئولیت بزرگ نباید فراموش شود و با تناسب پروژه ها می توان مناطق را توسعه داد و با سرعت تعداد زیادی پروژه را افتتاح کنیم.
وی تاکید کرد که اثر چنین پروژه هایی در حوزه فرهنگی و اجتماعی باید دیده شود و به همان تناسب هم باید توجه به این پروژه ها بیشتر شود.

طاهری با اشاره به اینکه گاهی به ظاهر و کالبد پروژه ها توجه می شود، بیان کرد: اثر پروژه ها باید در حوزه فرهنگی و اجتماعی دیده شود و  عمده این پروژه ها که افتتاح می شود در مناطق مختلف است و اقشار جامعه می توانند از آن بهره ببرند.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه انقلاب فرازهای بلندی برای خود تعیین کرده است، با طرح این پرسش که آیا بانوان در انقلاب اسلامی به آن جایگاهی که باید رسیده اند، عنوان کرد:  اگر  دین برای بانوان محدودیت و معذوریتی در نظر گرفته  است این محدودیت ها برای جامعه بوده است و باید توجه به منابع راهی برای آنها دیده شود.
طاهری  اضافه کرد: در امروز افتتاح پروژه بازآفرینی باغ مهر بانو را در حوزه بانوان شاهد هستیم و باید در مناطق دیگر نیز پروژه هایی از دست داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه تعداد افرادی که می توانند از پروژه های با رویکرد فرهنگی، ورزشی و اجتماعی بهره ببرند بسیار زیاد است و در کنار آن می توان توجه به پروژه های مگا و بزرگ داشت، عنوان کرد: سرعت بخشیدن به چنین پروژه هایی نتیجه بهتری خواهد داشت.
طاهری خاطرنشان کرد: بانوانی که با حضور در باغ بانوان و خانواده آرامش خاطر را به خانه بر می گردانند در بالا بردن روحیه اجتماعی که جزئی از سرمایه اجتماعی است موثر است.
وی تاکید کرد: در واقع با این رویکرد این باغ نه تنها هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است و به عنوان پروژه های پیشران هستند.

 

جعفر قادری مطرح کرد؛

تلاش نمایندگان شیراز در مجلس برای تسهیل راه برای اقدامات بیشتر شهرداری شیراز

نماینده مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان گفت: تلاش ما این است تا راه‌ها را برای اجرای اقدامات بیشتر مجموعه شهرداری باز کنیم.

جعفر قادری نماینده مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در آیین افتتاح ۲۹پروژه عمرانی، فرهنگی، ورزشی، خدماتی و زیست‌محیطی شهرداری شیراز تصریح کرد: تلاش ما این است تا راه‌ها را برای اجرای اقدامات بیشتر مجموعه شهرداری باز کنیم.

او اظهار کرد: تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها، اصلاح قانون حمایت از بافت‌های اطراف پیرامون حرم‌های مطهر، اصلاح ماده ۸۱ در راستای کمک به توسعه شهرک‌های صنعتی، تولیدی و صنفی به جهت بر طرف کردن محدودیت‌های ارائه زمین و اجرا و تعیین تکلیف دو کمربندی رینگ شمال شرق و جنوب و بهره‌برداری آزادراه اصفهان تا پایان اسفندماه از جمله طرح‌های مرتبط با شهرداری است که در مجلس شورای اسلامی برای استان فارس در حال پیگیری است.

 

نائب‌رئیس شورای اسلامی شهر شیراز:

منطقه ۲ شهرداری شیراز یک کارگاه کوچک عمرانی است/ بهره‌برداری از پروژه‌های بزرگ در سال سوم شورای اسلامی شهر

نائب‌رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: امروز منطقه ۲ یک کارگاه کوچک عمرانی است که گوشه گوشه آن اجرای پروژه‌ها در دستور کار است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، محمدتقی تذروی نائب‌رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در حاشیه آیین افتتاح و کلنگ‌زنی ۲۹پروژه عمرانی، فرهنگی، ورزشی، خدماتی و زیست‌محیطی شهرداری شیراز در مراسم کلنگ‌زنی بلوار محراب اظهار کرد: امروز منطقه ۲ یک کارگاه کوچک عمرانی است که گوشه گوشه آن اجرای پروژه‌ها در دستور کار است.

وی اظهار کرد: باتوجه به اینکه در سال دوم شورای اسلامی شهر هستیم پروژه‌ها یا به بهره‌برداری می‌رسند و یا کلنگ‌زنی می‌شوند و به صورت هفتگی پروژه‌هایی افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود.

به گفته نائب‌رئیس شورای اسلامی شهر شیراز؛ در سال سوم شورا نسبت به بهره‌برداری پروژه‌های بزرگ عمرانی اقدام خواهیم کرد.

 

زمان بیداری حوزه عمرانی و فرهنگی فرا رسیده است
رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز گفت: درحالی حوزه عمرانی فرهنگی در خواب عمیقی فرو رفته بود روزی که شاهد پویایی ،امید،و نشاط در پروژه های عمرانی و فرهنگی شیراز خواهیم بود روز بیداری آن است.
علی‌اکبر سلطانی در آیین افتتاح ۲۹ پروژه عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شهرداری شیراز با بیان اینکه در ۳ سال آتی می توانیم شاهد تحول و شکوفا شدن حوزه عمرانی و فرهنگی باشیم، بیان کرد: ۲۰۰ پروژه منطقه ای در حوزه عمرانی داریم که می تواند در حوزه های مختلف رفع مشکل کند.
وی افزود : همچنین بیش از ۷۰ پروژه بزرگ شهری که نقش بزرگی در حوزه حمل و نقل دارد و می تواند خدمتی به مردم شیراز شود.
سلطانی بیان کرد: پروژه هایی که در حوزه های مختلف عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و گردشگری است می تواند خواب غفلت را به امید تبدیل شود.
عضو شورای شهر شیراز با بیان اینکه این پروژه ها غالبا پروژه هایی است که از نظام مسائل شهر شیراز انتخاب شده است، خاطرنشان کرد: چنین پروژه های برای ظاهر سازی نیست و می تواند در حوزه مسائل مردم تسهیل گری کند.

 

سیاست گذاری شورا در راستای حمایت از بنیان خانواده با ایجاد فضاهای خاص تفریحی ورزشی برای بانوان شهر

رییس کمیته بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر شیراز و عضو هیئت رئیسه شورای شهر شیراز گفت:با توجه به سیاست گذاری شورا حمایت از  بنیان خانواده در دستور کار شورا قرار دارد.
افسانه خواست خدایی در آیین افتتاح ۲۹ پروره عمرانی، فرهنگی، گردشگری در سطح شهر شیراز و  با اشاره به بازطراحی باغ بانوان که مدت زمانی تعطیل بود، عنوان کرد: این باغ در راستای مصوبه شورای اسلامی شهر در ایجاد حداقل یازده باغ بانوان در مناطق شهرداری ، بازطراحی و فضاهای ورزش و تفریحات خاص بانوان و فرزندانشان فراهم شده است.

خواست خدایی گفت: چنین طراحی باغ بانوانی در نوع خود در کشور بی نظیر است و در تمام مناطق به ویژه مناطق کم برخوردار پیگیر ایجاد چنین باغ هایی برای بانوان و کودکانشان هستیم.

خواست خدایی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد نقش و جایگاه زنان و تاکید بر ضرورت موضوع تبیین و روشنگری در این حوزه بیان کرد شورا و شهرداری امروز به نیازهای بانوان توجه خاص داشته ودر این راستا مقرر شده حداقل ۱۱ باغ خانواده و بانوان تحت عنوان مهربانو در شیراز داشته باشیم،وی خاطرنشان کرد: شهرداران مناطق در حوزه سیاست گذاری تلاش کنند تا به سرعت در مناطق مختلف  نیز شاهد افتتاح باغ ویژه بانوان باشیم.
عضو شورای شهر شیراز بیان کرد: معتقدیم که یک باغ برای یک منطقه کم است و قطعا باید تعداد آن افزایش یابد و تقدیم به بانوان این شهر شود که هم در زمینه تفریح ، ورزش و آموزش و هم در حوزه اشتغال و حمایت از هنرمندان و زنان سرپرست خانواده تاثیر بسزایی خواهند داشت.
خواست خدایی گفت: این پروژه در راستای اهدای برکت آرامش و امنیت به خانواده و بانوان است که شایسته آرامش هستند و با سیاست گذاری که در شورا شده است قطعا نیل به این هدف محقق می شود.

رویکرد متفاوت شورای ششم در راستای توسعه پروژه های عمرانی در بافت تاریخی و فرهنگی

عضو و ناظر شورای شهر شیراز در شهرداری منطقه ۸ با اشاره به افتتاح  ۷ پروژه در بافت قدیم و کلنگ زنی ۷ پروژه در بافت تاریخی گفت: بیشترین پروژه های شهرداری شیراز به لحاظ تعداد در این منطقه شاهد هستیم.
مهدی نصیری در آیین افتتاح ۲۹ پروژه عمرانی، فرهنگی، اجتماعی، گردشگری و خدمات شهری شهرداری شیراز بیان کرد: بودجه عمرانی اختصاص یافته به بافت تاریخی بیشترین بودجه نسبت به دیگر مناطق شیراز دارد، که نشان از اهمیت بافت تاریخی شیراز در شورای ششم است.
وی با بیان اینکه رویکرد شورای ششم تعریف پروژه های زیادی برای پیشرفت شهری هم از نگاه تاریخی و هم از نگاه کالبدی است، ابراز کرد: تلاش می‌کنیم با هماهنگی بین دستگاه های مختلف، سرعت پروژه های شهری در این منطقه را بیشتر کنیم.

ناظر شورا در شهرداری منطقه ۸ با اشاره به اینکه سرعت و تعداد پروژه های تعریف شده در آینده برای این منطقه بیشتر خواهد شد، تصریح کرد: برای اولین بار مسیرهای گردشگری توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز تعریف شده است که عمده این مسیرها در بافت تاریخی قرار دارد.
نصیری با اشاره به کلنگ زنی مسیر ۴۵ متری خیابان محراب نیز گفت: این خیابان برای ۷۵ هزار شهروند ساکن سه محله آبجوار، دشت چنار و محراب به طول ۱.۷ کیلومتر و عرض ۴۵ متر دسترسی خوبی ایجاد می شود.
وی افزود: درحال حاضر این سه محله به دلیل عبور و مرور ماشین های زیاد از خیابان باریک شاهد وقوع تصادفاتی هستند که با راه اندازی خیابان ۴۵ متری محراب هدیه خوبی به ساکنین محلات  هم به مناطق جنوب شیراز برای رسیدن به مرکز و شمال شهر  و هم برای کارکنان شهرک صنعتی نیز  یک مزیت خواهد بود که با زمان کمتری به محل کار خود برسند.
نصیری ابراز امیدواری کرد که این پروژه تا سال آینده به بهره برداری برسد.

 

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز:

سازه شیب‌شکن شهید چمران متداول‌ترین راه برای کنترل سیلاب است

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز گفت: سازه شیب‌شکن شهید چمران ۱۳متر ارتفاع دارد و ۱۹هزار مترمکعب حجم آن است و این سازه متداول‌ترین راه برای کنترل سیلاب است.

محمد امین معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز در آیین افتتاح ۲۹پروژه عمرانی، فرهنگی، گردشگری، ورزشی، خدماتی و زیست‌محیطی در مراسم افتتاح شیب‌شکن شهید چمران در خصوص این پروژه اظهار کرد: رودخانه خشک که حدود ۲۵کیلومتر شهر شیراز را همراهی می‌کند، در دهه‌های گذشته به‌واسطه سیلاب‌هایی که رخ داده است آسیب‌های جدی را به سازه‌های شهر وارد کرده است.

وی بیان کرد: در سال ۸۶ مقرر شد تا یک طرح جامع برای ساماندهی رودخانه خشک تدوین شود که نتیجه این مطالعات، اجرای سه سازه عظیم شیب‌شکن بوده است که ساخت آخرین شیب‌شکن، سازه بلوار شهید چمران است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز گفت: این سازه ۱۳متر ارتفاع دارد و ۱۵هزار مترمکعب حجم سازه است و این سازه متداول‌ترین راه برای کنترل سیلاب است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه شیب‌شکن‌ها با چهار هدف ساخته می‌شوند، گفت: هدف اول برای کنترل نیروی جنبشی سیلاب، هدف دوم تثبیت بستر رودخانه و جلوگیری از اب شستگی بستر و سازه‌هایی که در رودخانه قرار دارد.

امین خاطرنشان کرد: این سازه از اجزای مختلفی تشکیل شده است که حوضچه و مخزن، بلوک شیب‌شکن و دیوارهای محافظتی از دیگر اجزای آن است.

او عنوان کرد: این شیب‌شکن با اعتباری بالغ‌بر ۱۲میلیارد تومان احداث شده است و برای اجرای آن ۲۶ هزار متر مکعب عملیات خاکبرداری صورت گرفته است.

 

شهردار منطقه تاریخی فرهنگی شیراز مطرح کرد؛

کلنگ‌زنی و افتتاح ۱۴ پروژه در منطقه تاریخی فرهنگی شیراز

شهردار منطقه تاریخی فرهنگی شیراز گفت: از مجموع ۲۹پروژه‌ای که در سطح این کلانشهر کلنگ‌زنی و افتتاح می‌شود، ۱۴پروژه مربوط به منطقه تاریخی فرهنگی است که نشان‌دهنده سهم تقریباً ۵۰ درصدی این منطقه از پروژه‌ها است.

علی مصلی‌نژاد شهردارمنطقه ۸ شیراز در حاشیه آیین افتتاح ۲۹پروژه عمرانی، فرهنگی، ورزشی، خدماتی و زیست‌محیطی شهرداری شیراز در افتتاح عملیات بهسازی و بازآفرینی خیابان ناصرخسرو اظهار کرد: از مجموع ۲۹پروژه‌ای که در سطح شهر شیراز کلنگ‌زنی و افتتاح می‌شود ۱۴ پروژه مربوط به منطقه تاریخی فرهنگی است که نشان‌دهنده سهم تقریباً ۵۰ درصدی این منطقه از پروژه‌ها است.

او میزان اعتبار صرف شده برای شروع به کار و بهره‌برداری از این پروژه‌ها را رقمی بالغ بر ۷۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: از این میزان ۴۱۰ میلیارد ریال اعتبار پروژه‌های افتتاحی و ۳۱۰ میلیارد ریال نیز اعتبارات پروژه‌های کلنگ‌زنی شده است.

به گفته شهردار منطقه تاریخی فرهنگی شیراز، این منطقه عنوان نخست در تخصیص اعتبارات عمرانی را بر اساس بررسی‌های به عمل آمده به خود اختصاص داده و این موضوع نشان‌دهنده اهمیت بافت برای مسئولان است.

مصلی‌نژاد در ادامه اظهار امیدواری کرد که با حمایت شهردار، اعضای شورا و دیگر مسئولان شاهد رونق بیش از پیش این منطقه باشیم.

او با تاکید بر این موضوع که بافت تاریخی و فرهنگی به طور قطع مقصد گردشگران وارد شده به شهر شیراز خواهد بود، تصریح کرد: این منطقه این ظرفیت را دارد که به مقصد زیارتی و تفریحی بسیاری از گردشگران و مسافران تبدیل شود.

شهردار منطقه هشت شیراز با اشاره به اینکه عمده گردشگران خارجی تمایل به اسکان و حضور در بافت تاریخی و فرهنگی را دارند، اظهار داشت: بدون شک در مبدا زندگی گردشگران خارجی تعداد قابل توجهی هتل و ساختمان‌های نوساز و جذاب وجود دارد، اما آنها به شیراز می آیند تا بافت تاریخی و هویتی شهر شیراز را به تماشا بنشینند و زندگی در آن را تجربه کنند.

شهردار بافت تاریخی و فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز ما در قلب پروژه زندیه قرار داریم، اظهار داشت: این پروژه یک پروژه ملی ۳۵ هکتاری است و به عنوان یک برند گردشگری در شهر شیراز جلوه‌گری خواهد کرد.

به گفته مصلی‌نژاد؛ سنگفرش و ایجاد آبنما در خیابان.های ناصرخسرو، میدان شهدا، ضلع شمالی بانک ملی، بخشی از خیابان ۲۲ بهمن تا دیوانخانه و دو طرفه شدن خیابان هجرت از جمله اقداماتی است که در راستای ثبت جهانی این محدوده محقق شده است.

شهردار منطقه ۸ همچنین از افتتاح چند پروژه دیگر در سطح منطقه تاریخی فرهنگی شیراز در ماه‌های پیش رو خبر داد و گفت: با مساعدت شهردار شیراز، فرایند تبدیل ساختمان مرکزی شهرداری به موزه در دست پیگیری است که این کار می‌تواند در ثبت جهانی این اثر در سازمان یونسکو موثر باشد.

شهردار منطقه ۲ شیراز اعلام کرد؛

کلنگ‌زنی پروژه بلوار محراب با هدف تقویت معابر شمالی جنوبی شیراز

شهردار منطقه ۲ شیراز گفت: هدف از اجرای پروژه بلوار محراب، تسهیل در ترافیک عبوری و تقویت معابر شمالی-جنوبی کلانشهر شیراز در رفع گره‌ها و موانع ترافیکی است.

محمد تولایی شیرازی شهردار منطقه ۲ شیراز در حاشیه آیین افتتاح و کلنگ‌زنی ۲۹پروژه عمرانی، فرهنگی، گردشگری، ورزشی، خدماتی و زیست‌محیطی شهرداری شیراز در مراسم کلنگ‌زنی بلوار ۴۵ متری محراب بیان کرد: ارزش هزینه اجرا ومصالح پروژه ۵۰ میلیارد تومان است.
او تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنیم این پروژه ۱۴ ماهه به بهره‌برداری برسد.

شهردار منطقه ۲ شیراز هدف از اجرای این پروژه را تسهیل در ترافیک عبوری و تقویت معابر شمالی-جنوبی کلانشهر شیراز در رفع گره‌ها و موانع ترافیکی دانست.